Inwestycja zanotowała opóźnienie, bo poprzedni wykonawca zszedł z placu budowy jesienią 2017 r. i GDDKiA musiała wyłonić nowego. Budowę trasy dokończyło konsorcjum polsko-węgierskie w składzie: Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Banimex (lider) oraz Azi-Bud z Będzina (partner) i węgierska firma Duna Aszfalt (partner).
Obwodnica Dąbrowy Tarnowskiej jest drogą jednojezdniową klasy głównej przyspieszonej (GP) o długości około 6,9 km. W ciągu trasy powstało osiem obiektów inżynierskich: most na potoku Bagienica, pięć wiaduktów drogowych (trzy nad drogami i ulicami, dwa nad linią kolejową) oraz dwa przejścia dla zwierząt. Wartość wszystkich prac wyniosła ponad 145 mln zł, z czego kontraktu na dokończenie inwestycji – ponad 102 mln zł.
Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko w wysokości ponad 92 mln zł.
Początkowo obwodnicę budowało od listopada 2016 r. konsorcjum Vistal Gdynia SA (lider konsorcjum) i Kieleckie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych (partner). W październiku 2017 r. GDDKiA odstąpiła od umowy z nimi, ponieważ wykonawca nie wywiązywał się z zapisów umowy i harmonogramu z powodu problemów finansowych.
Komentarze (0)