Za wykonanie nieco ponad 12-kilometrowego odcinka – od węzła Teofilów do miejscowości Słowik – Eurovia zaproponowała 537,2 mln zł. Przetarg wygrany przez tę firmę to drugie postępowanie, które miało wyłonić wykonawcę zachodniej obwodnicy Łodzi.
W pierwszym postępowaniu ceny za wykonanie drogi okazał się za wysokie w stosunku do kwoty zaplanowanej przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Budżet inwestycji opierał na niemal 720 mln zł. W czerwcu rozpisano kolejny przetarg, w którym zmniejszono zadania czekające na potencjalnych wykonawców.
Dwa odcinki obwodnicy
Eurovia zaproponowała 537,2 mln zł. Dwie kolejne oferty mieszczące się w założeniach cenowych inwestora należą do firmy Porr oraz konsorcjum Strabag i Budimex (to konsorcjum przedstawiło najtańszą ofertę na realizację drugiego, liczącego ponad 16 km, odcinka S14 – od węzła Łódź Lublinek do węzła Łódź Teofilów). Pierwsza wynosi 582 mln zł, druga – 588 mln zł.
Realizacja obu odcinków potrwa 32 miesiące (wyłączając przerwy zimowe). Jak zapowiadali przedstawiciele łódzkiego oddziału GDDKiA, miała rozpocząć się we wrześniu.
Obwodnica Łodzi i (ponad)lokalna polityka
Łódzcy radni związani z PO uważają, że rezygnacja wykonawcy związana jest ze wzrostem kosztów i przy okazji zarzucają opieszałość GDDKiA.
– Gdyby przetarg był rozstrzygnięty wcześniej, gdy koszty nie były tak wysokie, to budowa S14 byłaby tańsza – powiedział, cytowany przez Dziennik Łódzki, Mateusz Walasek. – Eurovia wycofała się z budowy północnego odcinka. Co z tego, że GDDKiA podpisze umowę na realizację południowego odcinka, skoro skończy się on w polu, jeśli nie wyłoni się kolejnego wykonawcy dla północnego odcinka.
– Kolejna oferta mieści się w kosztorysie i GDDKiA może z nią podpisać umowę. Mam nadzieję, że dojdzie do tego we wrześniu, a na pewno podpisanie umowy nastąpi w tym roku – uważa Łukasz Magin, radny PiS.
Łódzki oddział GDDKiA także uspokaja. Jego rzecznik stwierdził, że umowa na realizację południowego odcinka obwodnicy miasta zostanie podpisana, gdy tylko zakończy się postępowanie Urzędu Zamówień Publicznych.
Tę procedurę będzie musiała przejść także firma, która miałaby zająć się realizacją budowy zachodniego odcinka S14.
Źródła: Dziennik Łódzki, rynekinfrastruktury.pl
Wdzięczny mieszkaniec
Komentarz #13942 dodany 2018-09-21 08:55:04
Łódź,Aleksandrów,Konstantynów i Zgierz dziękują pisowi za zabranie naszej aglomeracji zachodniej obwodnicy.