Parlament Europejski porozumiał się z Radą Europejską: w ramach pakietu ReFuelEU Aviation powstaną nowe przepisy, mające na celu ograniczenie emisji pochodzących z lotnictwa poprzez promowanie ekologicznych paliw lotniczych.
Usunięcie i ograniczenie negatywnego oddziaływania na środowisko i zdrowie ludzi wielkoobszarowych terenów zdegradowanych poprzez m.in. zagospodarowanie znajdujących się tam niebezpiecznych odpadów - przewidują przyjęte we wtorek przez rząd odpowiednie przepisy w tej sprawie.
Emisje gazów cieplarnianych (GHG) mają istotnie negatywny wpływ na środowisko, ponieważ przyczyniają się do globalnej zmiany klimatu poprzez otwarty obieg węgla. Stężenia trzech głównych gazów cieplarnianych: dwutlenku węgla (CO2), metanu (CH4) i podtlenku azotu (N2O) znacznie wzrosły w atmosferze w porównaniu z poziomami sprzed epoki przemysłowej. Szczególnie dotyczy to N2O, który ma współczynnik ocieplenia globalnego ok. 265 razy większy niż CO2, i przewiduje się, że będzie najpotężniejszym czynnikiem zubożającym warstwę ozonową.
Ułatwienia w budowie i rozbudowie instalacji do produkcji i dystrybucji biogazu zakłada projekt noweli ustawy o OZE, którym we wtorek zajmie się rząd. Nowela przewiduje także dodatkowe regulacje dotyczące klastrów energetycznych.
W Polsce i całej Europie Środkowo-Wschodniej pojawia się coraz więcej start-upów z branży climate tech, które wspierają walkę ze zmianami klimatycznymi. Zajmują się m.in. alternatywnymi źródłami energii, recyklingiem, dostępem do wody, agritechem czy kwestiami związanymi z odpowiedzialną konsumpcją. Są też coraz istotniejszą częścią rynku venture capital.