Reklama

AD1A KUBOTA 04.03-04.04.24

Odór z kanalizacji utrudnia życie mieszkańcom warszawskiego Ursynowa

Odór z kanalizacji utrudnia życie mieszkańcom warszawskiego Ursynowa
pw
01.10.2018, o godz. 14:21
czas czytania: około 2 minut
0

Uciążliwy smród, który od dłuższego czasu dokucza mieszkańcom warszawskiego Ursynowa, ma wreszcie przestać utrudniać im życie. Ekipy wodociągów wypłukują osad z kanalizacji i zakładają nowe filtry. To efekt interwencji, którą na prośbę mieszkańców podjął portal haloursynow.pl.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

AD1B_ARBENA1_01.03.24-01.04.24

O odorze, który wydobywa się ze studzienek kanalizacyjnych, portal haloursynow.pl pisał już na początku września.

Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Warszawie zapewniało wówczas dziennikarzy, że na odcinku od ul. Ghandi do ul. Ciszewskiego oraz w rejonie skrzyżowania z ul. Płaskowickiej zamontowane są specjalne biofiltry i maty zatrzymujące smród. W praktyce niewiele to dawało. Tematem zajęli się także społecznicy, którzy złożyli interpelację w sprawie odoru na ul. Dereniowej.

Problem z kanalizacją

Jak informuje haloursynow.pl, dwa tygodnie temu na ulicy pojawiły się samochody z aparaturą do płukania studzienek. Do kanalizacji wprowadzany jest wąż, który pod wysokim ciśnieniem zasysa śmierdzące osady, które zostają w zbiorniku maszyny, a oczyszczona woda trafia ponownie do rury. Dodatkowo pracownicy MPWiK zamontowali w studniach rewizyjnych 30 biofiltrów i filtrów z wkładem węglowym.

Mieszkańcy czują różnicę, ale nie wierzą, że wypłukanie osadów i nowe filtry pomogą na dłuższą metę. Ich zdaniem problemem jest sama kanalizacja.

Będzie monitoring

MPWiK zaprzecza, że z kanalizacją coś jest nie tak. Przy Dereniowej są dwa kanały: jeden odprowadza deszczówkę, a drugim ścieki płyną kaskadowo i nie powinien się w nim gromadzić śmierdzący gaz.

W rzeczywistości jednak jest inaczej, dlatego wodociągi, po zakończeniu obecnych prac, chcą monitorować skuteczność zastosowanych metod oraz je udoskonalać, m.in. przez uruchomienie stałego punktu płukania sieci kanalizacyjnej czy zastosowania systemu dezodoryzacji.

O występowaniu przykrego zapachu mieszkańcy mogą informować pod bezpłatnym,  całodobowym numerem pogotowia kanalizacyjnego 994. Zgłoszenie można też wysłać za pośrednictwem formularza „Zgłoś awarię” na stronie MPWiK. Zdaniem wodociągowców pomoże to w identyfikacji przyczyn problemu.

Źródło: haloursynow.pl

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Woda i ścieki
css.php
Copyright © 2024