Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zawarła umowę na wykonanie elementów koncepcji programowej dla budowy autostrady A2 od obwodnicy Siedlec do Białej Podlaskiej. Niemal w tym samym czasie spółka Autostrada Wielkpolska ogłosiła przetarg na budowę długo oczekiwanego trzeciego pasa A2 w okolicach Poznania.

Planowany odcinek zarządzany przez GDDKiA to 63 km autostrady, która połączy się z drogą ekspresową S19 – przebiegającą z północy na południe Europy trasą via Carpatia.

Dokumentację dla tego przedsięwzięcia ma do września 2019 r., za około 10,5 mln zł, wykonać Multiconsult Polska. – Dwupasowa trasa będzie przebiegać po północnej stronie obecnej drogi krajowej nr 2: Siedlce, miasto Siedlce, Wiśniew, Zbuczyn, Mordy, Międzyrzec Podlaski, Huszlew, Biała Podlaska. Powstaną na niej trzy węzły drogowe: Siedlce Południe (nazwa robocza: Borki), Łukowisko oraz Biała Podlaska (Cicibór) – informuje GDDKiA, która na drugi kwartał 2020 planuje ogłoszenie przetargu na wykonanie drogi.

CCJ 300 x 250

Podpisanie umowy miałoby nastąpić w pierwszym kwartale 2021 r., a zakończenie prac w trzecim kwartale 2024 r. Szacunkowy koszt realizacji tego odcinka A2 to około 3 mld zł.

Kolejny krok poczyniono w drodze do budowy trzeciego pasa autostrady A2 między węzłami Poznań Zachód i Poznań Krzesiny.

Do 10 sierpnia firmy zainteresowane inwestycją mogą składać wnioski o udostępnienie specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Budowa ma rozpocząć się wiosną 2019 r. i potrwać około 18 miesięcy. Oprócz dobudowania trzeciego pasa wzmocniona ma zostać także istniejąca nawierzchnia i poszerzony most na Wirynką. AW S.A. planuje wyłonić wykonawcę jesienią 2018 r.

Poznański 16-kilometrowy odcinek A2 powstał za pieniądze GDDKiA. W 2003 r. droga została przekazana w bezpłatne utrzymanie AW S.A. Spółkę zobowiązano do dobudowy trzeciego pasa, gdy natężenie ruchu wyniesie 45 tys. pojazdów na dobę. Ta bariera została przekroczona w listopadzie 2012 r. (dziś to około 65 tys. aut na dobę), ale inwestycja była mocno odwlekana w czasie, m.in. ze względu na konieczność wydania decyzji środowiskowej. W w maju 2018 r. Wojewoda Wielkopolski wydał zgodę na budowę.

Źródła: GDDKiA, businessinsider.pl

UDOSTĘPNIJ

Czytaj więcej

Skomentuj