Tylko 10% polskich gmin realizuje bądź realizowało program likwidacji niskiej emisji, ale już co czwarty samorząd prowadzi aktywną edukację ekologiczną w tym zakresie ? wynika z badań ankietowych przeprowadzonych w ramach kampanii ?Misja-Emisja?. W działania na rzecz likwidacji niskiej emisji angażuje się też większość przedsiębiorstw ciepłowniczych.

?Misja-Emisja? to ogólnopolska kampania edukacyjno-informacyjna, która stawia sobie za cel ograniczenie poziomu zanieczyszczenia powietrza, spowodowanego niską emisją. Mają temu służyć takie działania jak podnoszenie świadomości społeczeństwa w zakresie zagrożeń dla zdrowia ludzi i środowiska, jakie niesie za sobą korzystanie z nisko sprawnych urządzeń grzewczych czy też spalanie złej jakości paliw energetycznych. ?Misja-Emisja? pokazuje także, jak ważny jest dobry stan techniczny urządzeń i instalacji kotłowych oraz prawidłowa ich eksploatacja.

Ograniczenia budżetowe

W ramach projektu przeprowadzono badania ankietowe wśród jednostek samorządu terytorialnego oraz przedsiębiorstw zajmujących się wytwarzaniem i/lub dostawą ciepła. Do 2482 gmin skierowano kilka pytań dotyczących inwestycji związanych z gospodarką niskoemisyjną. Odpowiedzi udzieliło 67% z nich.

Jedno z głównych pytań w ankiecie dotyczyło inwestycji przeprowadzonych przez gminę przez ostatnich pięć lat w budynkach będących ich własnością. Okazało się, że aż 79% gmin podjęło takie inwestycj...