Znowelizowana ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach nałożyła na samorządy liczne, nowe obowiązki, niektóre bardzo trudne.
Należy do nich zaliczyć osiągnięcie przez gminy odpowiednich poziomów recyklingu odpadów.Już dziś pewne jest, że bez informacji i edukacji mieszkańców to się nie uda. Tym artykułem rozpoczynamy cykl, w którym spróbujemy pokazać, jak sprawnie zorganizować w gminie edukację odpadową na potrzeby nowego systemu gospodarki odpadami.
 
„Zwyczajowo przyjęty”
Artykuł 3 ust. 2 pkt 8 Ustawy z 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach po zmianach z 1 lipca 2011 r. wprowadził obowiązek prowadzenia przez gminy działań informacyjnych i edukacyjnych w zakresie prawidłowego postępowania z odpadami komunalnymi, a w szczególności selektywnego ich zbierania.
Ustawodawca wskazuje zasób informacji, jaki powinien się znaleźć na stronie internetowej urzędu gminy oraz jaki winien być publikowany w sposób zwyczajowo przyjęty. Zanim przejdziemy do katalogu informacji, które mają być udostępnianie przez gminy, zastanówmy się nad sformułowaniem „w sposób zwyczajowo przyjęty”. Oznacza ono tyle, że jeśli w danej gminie ogłoszenia zwykle wiesza się tylko na urzędowej tablicy ogłoszeń na III piętrze, korytarzem w lewo, naprzeciwko pokoju pani Jadzi i wszyscy mie...

Wykup dostęp do płatnych treści Portalu Komunalnego!

Chcesz mieć dostęp do materiałów Portalu Komunalnego Plus?