Aktualnie przedsiębiorcy prowadzący działalność w zakresie odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (na podstawie zawartej z nimi umowy) dostarczają im pojemniki do zbierania odpadów. Jednak po nowelizacji Ustawy z 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (DzU z 2012 r. poz. 391 – u.c.p.g.) wiele się w tym zakresie zmieniło. Dotychczasowy stan będzie obowiązywał jeszcze tylko w okresie przejściowym, czyli maksymalnie do końca czerwca 2013 r.
Zgodnie z postanowieniami art. 3 ust. 2 pkt 3 ustawy u.c.p.g., system gospodarowania odpadami komunalnymi na terenie gminy powinien objąć wszystkich właścicieli nieruchomości.Natomiast art. 5 ust. 1 pkt 1 przewiduje, że to właśnie ci ostatni zapewniają wyposażenie posesji w pojemniki służące do zbierania odpadów komunalnych oraz ich utrzymanie w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym. Na podstawie ust. 2 tego przepisu, wykonanie powyższych obowiązków na terenie budowy należy do wykonawcy robót budowlanych.
Pojęcie „właścicieli nieruchomości” jest bezpośrednio definiowane w art. 2 ust. 1 pkt 4 ustawy u.c.p.g., przez które rozumie się także współwłaścicieli, użytkowników wieczystych oraz jednostki organizacyjne i osoby posiadające nieruchomości w zarządzie lub użytkowaniu, a także inne podmioty władające nieruchomością. Natomiast w myśl art. 5 ust. 4 tej usta...

Wykup dostęp do płatnych treści Portalu Komunalnego!

Chcesz mieć dostęp do materiałów Portalu Komunalnego Plus?