Miejskie tereny zieleni to powszechnie lubiane miejsca, w których można odpoczywać na wiele sposobów. Jedni wybierają spokojny spacer, inni odpoczynek na ławce, a w ostatnich dekadach coraz więcej użytkowników pragnie spędzać czas wśród zieleni znacznie aktywniej ? 
popularne jest bieganie, jazda na rowerze, zabawa na placach zabaw dla dzieci czy ruch na boiskach sportowych. Niezależnie od wielkości danego terenu zieleni ? małego skweru o skromnym programie czy rozległego parku z licznymi atrakcjami ? nie da się z nich korzystać bez właściwie zaplanowanego układu drogowego. Stanowi on zazwyczaj 
do ok. 15?20% powierzchni, co i tak w niektórych przypadkach może stanowić dość znaczący udział. Obowiązują określone zasady, których stosowanie może nie tylko usprawnić korzystanie z terenów zieleni, ale przede wszystkim zdecydować o ich atrakcyjności i dostępności dla wszystkich potencjalnych użytkowników.
Układ
Sieć dróg w ogólnodostępnym ogrodzie lub parku, w których to obiektach można spodziewać się znacznej frekwencji użytkowników niezależnie od pory roku, a nawet pory dnia, może przyjąć różny układ. W zależności od dominującego stylu może być kształtowany w sposób regularny i decydować o monumentalności przyjętych rozwiązań, a jednocześnie sprawiać wrażenie czytelnego i prostego. Bardzo atrakcyjne jest wykorzystanie swobodnego przebiegu dróg charakterystycznych dla stylu krajobrazowego, gdzie w powiązaniu ze zmiennym ...