Przygotowanie opinii publicznej do pozytywnego odbioru inwestycji komunalnej obejmuje zróżnicowane działania informacyjne adresowane do celowo wybranych grup społecznych i zawodowych oraz szeroko rozumianego otoczenia zewnętrznego danej zbiorowości terytorialnej.
Każdy inwestor w fazie projektowania i uruchamiania inwestycji powinien pamiętać o celowym kształtowaniu stosunków ze społecznością lokalną. Działania informacyjne adresowane do mieszkańców mogą obejmować wiele zróżnicowanych metod i technik komunikacyjnych. Wśród nich podstawowe znaczenie mają informacje przekazywane za pośrednictwem tzw. kanałów komunikacji pośredniej. Są to te sposoby informowania opinii publicznej, które nie wymagają bezpośredniego kontaktu z odbiorcami.

Materiały drukowane
Wykorzystanie różnorodnych materiałów drukowanych obejmuje szeroki zakres wydawnictw przygotowanych specjalnie dla poszczególnych grup odbiorców. Wybór techniki przekazu zależy od potrzeb informacyjnych adresatów.
Broszury informacyjne należą do popularnych sposobów informowania mieszkańców o planach inwestycyjnych władz lokalnych. Samorządy rozsyłają je w formie tzw. druków „bezadresowych” i w ten sposób za pośrednictwem poczty docierają one do większości obywateli miasta czy gminy. Ich zaletą jest możliwość przekazania stosunkowo wielu istotnych informacji w miarę przystępnej formie. Ważny jest również pozytywny odbiór społeczny tego typu wydawnictw. Obywatele czują się dobrz...