Spółki komunalne, w tym przedsiębiorstwa wod-kan, muszą dbać o swój wizerunek, niezależnie od tego, że funkcjonują w warunkach monopolu. Działania PR lepiej prowadzić na bieżąco, a nie wyłącznie w sytuacjach kryzysowych.

Póki jest woda w kranie, póty przeciętny Kowalski o firmach wodociągowych nie myśli. Gdy zaczyna jej brakować, albo gdy pęka rura, pojawiają się artykuły w mediach, mocne opinie na portalach i kryzys. Jak przez dobre zarządzanie budować wizerunek spółki wod-kan ? o tym dyskutowano podczas jednej z sesji Międzynarodowego Kongresu ENVICON Water w Bydgoszczy. 
Motława ? nauczka dla wszystkich
Niedawny kryzys w Gdańsku ? zrzut ścieków do Motławy po awarii w przepompowni na Ołowiance przez wiele dni nie schodził z czołówek mediów. Awaria wydarzyła się na początku sezonu turystycznego, stąd ogromne obawy o czystość wody, skażenie plaż i odory w jednym z najbardziej popularnych miejsc wypoczynkowych w Polsce. Zarówno Miasto Gdańsk, jak i spółka Saur Neptun Gdańsk musiały podjąć wiele działań informacyjnych i wizerunkowych. Komunikaty o sytuacji w zalanej przepompowni były publikowane codziennie i aktualizowane nawet trzy, cztery razy w ciągu dnia. Regularnie podawano także wyniki badań czystości wody w Zatoce Gdańskiej.Mimo tych wszystkich działań, nie można powiedzieć, że wizerunek Saur Neptun Gdańsk nie ucierpiał. I tak naprawdę, jakie skutki spowodowała awaria, dowiemy się dopiero w wakacje, jeś...