Obserwowana szeroka dyskusja wokół kolejnych odsłon projektu zmian rozporządzenia Ministra Środowiska w sprawie mechaniczno-biologicznego przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych (projekt rozporządzenia MBP) nie uwzględniała dotychczas głosu otoczenia biznesowego branży, a więc firm świadczących różnorakie usługi czy też dostarczających urządzenia i wyposażenie dla przedsiębiorstw gospodarki odpadami.

Dotychczasowe regulacje prawne, w tym przede wszystkim obowiązujące Rozporządzenie Ministra Środowiska z 11 września 2012 r. w sprawie mechaniczno-biologicznego przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych (rozporządzenie MBP), spowodowały powstanie sztucznej ?górki inwestycyjnej? w zakresie budowy, rozbudowy i modernizacji instalacji mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów. Głównym czynnikiem napędzającym branżę w tym zakresie była konieczność dostosowania instalacji MBP do wymagań techniczno-technologicznych i organizacyjnych, określonych w przywołanym rozporządzeniu MBP, które to wymagania pozostawały w bezpośrednim powiązaniu z możliwością uzyskania statusu regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych (RIPOK).

Można wszystko?

Zgodnie z polską tradycją, większość inwestorów czekała do ostatniej chwili z decyzją o rozpoczęciu inwestycji, które ? by spełnić wymogi prawa (obowiązującego rozporządzenia MBP) ? muszą mieć swój finał w październiku bieżącego roku. Obecnie wciąż trwają po...