Wyniki analiz środowiskowej oceny cyklu życia (LCA) mogą służyć jako narzędzie promocyjne. Czy nie są one zbyt skomplikowane dla konsumentów? Jak złożoność informacji środowiskowej wpływa na wskaźniki efektywności reklamy?
Wykorzystanie środowiskowej oceny cyklu życia (LCA) w proekologicznym zarządzaniu przedsiębiorstwem niewątpliwie przynosi korzyści. Technika ta jest stosowana jako metoda oceny przy podejmowaniu działań zmierzających do zmniejszenia obciążenia środowiska oraz negatywnego wpływu na zdrowie ludzi w całym cyklu życia produktu lub usługi. Zatem ich użyteczność do wewnętrznych potrzeb decyzyjnych przedsiębiorstwa jest bezsprzeczna. Jednakże wyniki analiz LCA mogą również zostać ujawnione szerszemu gronu interesariuszy i obecnie robi to coraz więcej przedsiębiorstw. Cele działań podejmowanych w tym zakresie są różne. Chodzi m.in. o nagłośnienie filozofii korporacyjnej firmy, sposób wyróżnienia się wśród konkurencji czy też budowanie pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa. Wydaje się jednak, że najważniejszym motywem, skłaniającym firmy do ujawniania wyników badań LCA dotyczących oferowanych produktów czy usług, jest ich przedstawienie potencjalnym konsumentom. Taki sposób wyróżnienia może bowiem w efektywny sposób przyczynić się do skłonienia ich do zakupu produktów czy usług bardziej przyjaznych środowisku. Nie wystarczy bowiem ich właściwe zaprojektowa...

Wykup dostęp do płatnych treści Portalu Komunalnego!

Chcesz mieć dostęp do materiałów Portalu Komunalnego Plus?