Od nowego roku zaczęły obowiązywać trzy nowe akty prawne – Ustawa z 21 listopada 2008 r. o zmianie ustawy o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym oraz o zmianie niektórych innych ustaw (DzU nr 223, poz. 1464) oraz dwa Rozporządzenia Ministra Środowiska z 22 grudnia 2008 r.: w sprawie minimalnych rocznych poziomów zbierania zużytego sprzętu (DzU nr 235, poz. 1615) i w sprawie wysokości stawek opłaty rejestrowej oraz opłaty rocznej (DzU nr 236, poz. 1649).

Jednym z powodów nowelizacji ustawy o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (zwanej dalej ustawą) była potrzeba dostosowania prawa krajowego do wymagań Unii Europejskiej. Natomiast w związku z wprowadzeniem upoważnienia w art. 27a ust. 4 ustawy niezbędne było wydanie rozporządzenia w sprawie minimalnych rocznych poziomów zbierania zużytego sprzętu, a zmiana górnych stawek opłaty rejestrowej i rocznej w art. 9 ust. 5 ustawy spowodowała konieczność wydania nowego rozporządzenia w sprawie wysokości tych stawek.
 
Wybrane zmiany
W ustawie zmodyfikowano zakres stosowania jej przepisów, a mianowicie są one stosowane do sprzętu wprowadzonego na terytorium kraju oraz zużytego sprzętu. Ponadto zmianie uległy pojęcia importu, sprzętu, wewnątrzwspólnotowego nabycia, wprowadzającego sprzęt, wprowadzenia sprzętu do obrotu i zbierającego zużyty sprzęt, a dodano definicje: przedsiębiorcy, punktu ser...

Wykup dostęp do płatnych treści Portalu Komunalnego!

Chcesz mieć dostęp do materiałów Portalu Komunalnego Plus?