Mamy za sobą prawie dwa lata obowiązywania Rozporządzenia Ministra Środowiska z 11 września 2013 r. (które przestanie obowiązywać w styczniu 
2016 r.) i związane z tym faktem kolejne wersje nowych projektów rozporządzeń ? ostatnia z 8 czerwca 2015 r.

Prawne komplikacje
Ministerstwo próbuje rozwiązać prosty wydawałoby się problem w coraz bardziej skomplikowany sposób, co prawdopodobnie ma na celu eliminowanie potencjalnych nieuczciwych graczy, próbujących nieprawidłowo postępować z odpadami. Prowadzi to do powstawania kolejnych luk w projekcie rozporządzenia. Intencje ustawodawcy stają się nieczytelne, nie bardzo wiadomo, czy wynikają z lobbingu, przepisów nadrzędnych, błędnych wyobrażeń o zachowaniach uczestników systemu, czy są efektem innych czynników. Zamiast porządkować, komplikują prosty i potrzebny proces. Wszyscy działający w branży mogą podać wiele przykładów tego rodzaju sytuacji. Ministerstwo Środowiska poza zdefiniowaniem warunków końcowych, które powinna spełniać przetworzona ?biologicznie? frakcja podsitowa i określeniem jej oddziaływania na otoczenie (co wydaje się warunkiem wystarczającym i jest stosowane w wielu krajach), precyzuje również sposoby przeprowadzania procesu, jego etapy i minimalny czas ich
prowadzenia. Jednocześnie zlecono badanie działających instalacji MBP (III et...