Od wielu już lat polska branża spirytusowa postuluje na forum organów administracji publicznej konieczność wprowadzenia zmian w przepisach określających normy dopuszczalnych ubytków alkoholu etylowego powstających w trakcie transportu, których niespotykana na tle innych państw Unii Europejskiej restrykcyjność w sposób bezpośredni ogranicza konkurencyjność naszych przedsiębiorstw wytwórczych względem dostawców zagranicznych, operujących na rynku polskim. Jak to się dzieje? Po prostu te same normy ich nie dotyczą. Dlatego też Koalicja na rzecz Biopaliw ponownie wezwała do pilnego uregulowania tej kwestii i zaapelowała do ministra finansów o podjęcie działań, zmierzających do ujednolicenia zasad prowadzenia działalności polskich i zagranicznych dostawców bioetanolu na rynku krajowym. Inicjatywa tego rodzaju, co warte podkreślenia, wychodzi jednocześnie naprzeciw ?potrzebie stabilizacji budżetu?. W tym kontekście mamy bowiem do czynienia ze swoistym ?rozdwojeniem jaźni? resortu finansów, który sprzeciwia się praktycznemu uruchomieniu rozporządzenia pomocowego dla sektora biopaliw, wydanego przez ministra gospodarki jeszcze w 2013 r., tłumacząc to ?potrzebą stabilizacji budżetu i racjonalizacją wydatków?. Dlatego mówimy wprost: rozliczajcie akcyzę od importu bioetanolu w Polsce, a znajdą się pieniądze na wsparcie rozwoju branży!

A teraz konkretniej. Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów w sprawie maksymalnych norm dopuszczalnych ubytków i dopuszczalnych norm ...