W dobie Internetu, telewizji i reklamy każdy produkt jest promowany, choć lepiej byłoby, aby go doceniano. Mimo ciągłego uświadamiania społeczeństwu funkcji zieleni i jej wpływu na poziom życia, niestety, nie zawsze takie działania okazują się skuteczne.

W artykule przybliżono kilka metod promocji, które stosuje się, aby zwrócić uwagę na drzewa. Takie działania jak: TreeSpirit Project czy innego rodzaju manifestacje w obronie przyrody przedstawiono np. na zdjęciach artystycznych Jacka Gescheidta i na blogu dr. Iaina Woodhousa, który ukazuje wyobrażenie świata bez drzew na znanych obrazach. Sposobem na dobrą promocję były też  program ?Paryż i jego dziedzictwo drzew?, ustanowienie 2011 r. Rokiem Lasu.

TreeSpirit Project

Motto projektu nawiązuje do słów Tolkiena, że: ?Drzewa oczyszczają powietrze, oczyszczają umysł? więc jeśli chcesz zachować świat, musisz zachować drzewa?. Pomysłodawcą  projektu jest Jack Gescheidt, fotograf, który stara się oddać to, co dzieje się w naszym otoczeniu, zwracając uwagę na popełniane błędy. Artysta często szokuje i dzięki temu osiąga cel. Początkowo robił zdjęcia TreeSpirit z zamiłowania, jednak z czasem dostrzegł możliwość wykorzystania ich w celu zwiększenia świadomości obywateli w zakresie ochrony drzew. Ostatecznie celem jego pracy jest inspirowanie innych do działania. Najważniejsze w projekcie są fotografie, które wpływają na c...