Uczelnie wyższe stale modernizują swoją ofertę kształcenia, dostosowując ją do aktualnych potrzeb rynku pracy. Niestety często proces ten obarczony jest pewną bezwładnością przypisaną dużym instytucjom. Z tego powodu ciekawą możliwością jest wykorzystanie projektów programu Erasmus+ w kategorii „Partnerstwa strategiczne”, dzięki którym można zaproponować rozwiązania krótkoterminowe, takie jak szkoły letnie. Ich efektem są np. innowacyjne projekty zielonych dachów czy zielonych przystanków. Wszystko z myślą o przyszłości i przeciwdziałaniu szkodliwym zmianom w miastach.

Doświadczenia i rezultaty z nich płynące na trwałe mogą być włączone do oferty kształcenia uczelni, stanowiąc jednocześnie jej szybszą korektę. Taką możliwość dał Politechnice Białostockiej udział w programie Erasmus+ w konkursie wniosków 2019, Runda 1 KA2 – Współpraca na rzecz innowacji i wymiany dobrych praktyk, w kategorii działań KA203 – Partnerstwa strategiczne na rzecz szkolnictwa wyższego. Projekt „Glocal – innowacyjne kształcenie przyszłych inżynierów odpowiadające na problemy współczesnych miast” (Erasmus+, 2019-1-PL01-KA203-065654) jest realizowany na białostockiej uczelni od 1 września 2019 r. i potrwa do 31 grudnia 2022 r. Jest on prowadzony w ramach działalności specjalnie do tego celu powołanego konsorcjum trzech euro...