Emisja gazów i pyłów do powietrza, gospodarowanie odpadami, pobór wód czy też odprowadzanie ścieków pociągają za sobą obowiązki sprawozdawcze i finansowe. Niejednokrotnie te same dane należy składać do kilku różnych organów prawnych. W zależności od rodzaju działalności niektóre firmy muszą przekazać aż pięć różnych raportów rocznie, dotyczących emisji zanieczyszczeń do powietrza.
Przedsiębiorcy muszą m.in. składać wykazy zawierające informacje o zakresie korzystania ze środowiska oraz wysokości naliczonych opłat1. Obowiązek ten dotyczy wszystkich korzystających ze środowiska, niezależnie od tego, czy posiadają pozwolenie zintegrowane, pozwolenie na wprowadzanie gazów i pyłów do powietrza, czy też ich instalacja wymaga lub nie zgłoszenia (art. 2862).
Informacje te, jak również samodzielnie naliczone opłaty, należy przekazać do urzędu marszałkowskiego właściwego ze względu na miejsce korzystania ze środowiska. Wyjątek stanowią opłaty z tytułu emisji ze spalania paliw w silnikach spalinowych – te dane należy złożyć w urzędzie marszałkowskim właściwym dla miejsca rejestracji podmiotu. Kopie wykazów muszą też trafić do wojewódzkiego inspektora ochrony środowiska.
Dane o emisji zanieczyszczeń do powietrza oraz naliczonych opłatach dotyczą wszystkich rodzajów emisji z proces&oac...

Wykup dostęp do płatnych treści Portalu Komunalnego!

Chcesz mieć dostęp do materiałów Portalu Komunalnego Plus?