Rośnie liczba producentów wprowadzających na rynek technologie, które stają się coraz ważniejszym elementem energetycznej układanki.

Pierwszy ruch wykonała Tesla, która zaprezentowała akumulator domowy Powerwall, pozwalający magazynować energię wytwarzaną przez panele fotowoltaiczne lub pobieraną z sieci w czasie, gdy obowiązuje korzystna taryfa, by następnie udostępniać zasób wieczorami, kiedy zapotrzebowanie na energię i jej ceny są wyższe. Podobne produkty oferują też inni znani producenci, np. Daimler.

Koncern Eaton postanowił połączyć siły z producentem samochodów marki Nissan. W ramach podjętej współpracy opracowano innowacyjny i skalowalny system magazynowania energii i zarządzania nią, który może znaleźć szerokie zastosowanie w przemyśle, handlu i w budynkach mieszkalnych.

Ten wspólny projekt wydaje się szczególnie interesujący, ponieważ koncentruje się na poszukiwaniu sposobów na ponowne wykorzystanie wyeksploatowanych akumulatorów aut elektrycznych. Proponowane rozwiązanie pozwala ponownie wykorzystać zestawy akumulatorów litowo-jonowych pochodzących z elektrycznych samochodów Nissan Leaf, oferując technologię magazynowania energii. Wszystkie tego typu rozwiązania przynoszą szereg uniwersalnych korzyści, w tym ciągłość zasilania, większą stabilność i wyższą wydajność sieci, możliwość uniknięcia wysokich taryf energetycznych oraz ograniczenie zależności o...