To kwota najtańszej oferty na wykonanie tego odcinka drogi ekspresowej S52. Zaproponowało ją chińsko-polskie konsorcjum Stecol Corporation i Polbud Pomorze. Tylko ta oferta mieściła się w kosztorysie inwestorskim.

W sumie do przetargu na wykonanie nieco ponad 12-kilometrowego odcinka stanęło osiem konsorcjów i firm. Konsorcjum Gulermak Agir Sanayi Insaat ve Taahhut z Turcji, Mosty Łódź oraz Gulermak zaproponowało prawie 1,43 mld zł; konsorcjum Budimex i Strabag ponad 1,47 mld zł; włosko-polskie konsorcjum Salini Impregilo i Salini ponad 1,52 mld zł, firma Toto z Włoch 1,54 mld zł; firmy Astaldi z Włoch ponad 1,57 mld zł, 1,58 mld zł, firmy PORR – 1,81 mld zł. Zgodnie z kosztorysem inwestor zaplanował wydatek 1,34 mld zł.

Każdy z wykonawców zaproponował 47-miesięczy okres wykonania prac. Według planów północna obwodnica Krakowa ma zostać wybudowana do roku 2022 r. Na każdej z dwóch jezdni powstaną po trzy pasy ruchu, wybudowane zostaną trzy nowe węzły: („Zielonki”, „Węgrzce” „Batowice”), a rozbudowany zostanie węzeł Modlnica.

W ramach budowy powstaną też trzy tunele: 870-metrowy pod rzeką Prądnik, ponad 650-metrowy pod wzgórzem „Syberia” oraz niemal stumetrowy na ternie Krakowa. Do tego dojdzie 20 km dróg dojazdowych i 27 tzw. obiektów mostowych.

Źródło: gazetakrakowska.pl

UDOSTĘPNIJ

Czytaj więcej

Skomentuj