Południowa obwodnica Warszawy. Nie ma zgody na tranzyt

Południowa obwodnica Warszawy. Nie ma zgody na tranzyt
szp
14.10.2020, o godz. 8:37
czas czytania: około 2 minut
6

Zbliża się termin oddania do użytkowania Południowej Obwodnicy Warszawy. Za jej wykonanie której odpowiada Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Tymczasem, jak twierdzi stołeczny ratusz, mieszkańcy oraz władze miasta są zaniepokojeni niektórymi z proponowanych rozwiązań.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Upływa deklarowany przez inwestora i wykonawcę termin zakończenia prac nad Południową Obwodnicą Warszawy. „Dziś wiemy, że części prac nie uda się wykonać. Jednym z kluczowych dla mieszkańców Warszawy jest tunel w ciągu POW, którego termin zakończenia uległ znacznemu odsunięciu w czasie” – czytamy w komunikacie ratusza podpisanym przez Karolinę Gałecką, rzecznika prasowego Urzędu m.st. Warszawy.

– „W przestrzeni publicznej pojawiały się propozycje rozwiązań, na które jako miasto nie możemy się zgodzić” – dodaje. Jednym z nich było wyznaczenie objazdu niegotowego tunelu przez lokalne ulice.

W ocenie władz warszawy dopuszczenie do ruchu odcinka POW od Węzła Lubelska do Węzła Patriotów spowoduje niekontrolowany dopływ ruchu tranzytowego, a następnie rozpłynięcie się tego ruchu w układzie dróg lokalnych nieprzystosowanych i nieplanowanych do prowadzenia ruchu tranzytowego. Miałoby to przełożyć się na „ogromne zagrożenie w BRD oraz zablokowaniem ruchu lokalnego w dzielnicy Ursynów”.

Miasto zaakceptowałoby wyłączenie dopuszczenia ruchu na odcinku Węzeł Patriotów – Węzeł Przyczółkowa. „Takie rozwiązanie umożliwi skomunikowanie oddanego do użytkowania fragmentu POW z lokalnym układem drogowym na terenie miasta nie powodując utrudnień i zagrożenia dla BRD” – stwierdza Gałecka.

Dodaje także, że miasto od samego początku sprzeciwiało się opisywanym wyżej rozwiązaniom proponowanym przez inwestora i wykonawcę POW. „Nie możemy pozwolić na zagrożenie bezpieczeństwa ruchu drogowego i znaczne utrudnienia dla mieszkańców” – uważają przedstawiciele stołecznych władz. I dodają, że na ich decyzję miała wpływ również „gwałtowna i negatywna reakcja lokalnej społeczności”.

– Południowa Obwodnica Warszawy to ważna inwestycja, jednak dla mnie i dla miasta najważniejsze jest bezpieczeństwo oraz komfort mieszkańców. W ostatnim czasie dochodziły do nas niepokojące informacje na temat rozwiązań komunikacyjnych proponowanych przez inwestora i wykonawcę, dlatego postanowiłem przekazać oficjalne stanowisko miasta do Tomasza Żuchowskiego, p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad – powiedział Rafał Trzaskowski, prezydent Warszawy.

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (6)


Edward

Komentarz #95913 dodany 2020-10-14 09:32:41

Pointa : "Na złość babci odmrożę sobie uszy"


enrico

Komentarz #96385 dodany 2020-10-15 22:31:30

Edward- nie masz racji. Popieram stanowisko mieszkanców Ursynowa i władz Warszawy, że nie można do środka tej dzielnicy ,,wpuszczać " wielkiego ruchu tranzytowego z POW (S2). Bo to spowodowałoby olbrzymie zakorkowanie wszystkich ulic w sasiedztwie tego przejazdu. Ten kto zdecydowałby sie na ten krok okazałby się wielkim nieudacznikiem drogowym i powodowany skrajną nieodpowiedzialnością. Pointa: ,,Trzeba budować porządnie, zgodnie z projektem, sztuką budowlaną i bezpiecznymi zasadami ruchu drogowego w mieścei".


Tatuś

Komentarz #96616 dodany 2020-10-16 16:41:08

Najpierw pełowski burmistrz Ursynowa wydłużał oddanie placu budowy, teraz płacz, że nie ma tunelu, czyli tranzytu... Logika jakaś tu jest?

budka

Komentarz #97341 dodany 2020-10-19 00:10:43

Tatuś napisał/a:

Najpierw pełowski burmistrz Ursynowa wydłużał oddanie placu budowy, teraz płacz, że nie ma tunelu, czyli tranzytu... Logika jakaś tu jest?

logika jest jak najbardziej - robimy wszystko, żeby torpedować PIS, im gorzej tym lepiej


enrico

Komentarz #96681 dodany 2020-10-16 21:45:33

Tatuś - głustwa napisałeś. Kierujesz się politycznymi uprzedzeniami i obrażasz Burmistrza Ursynowa, a nie merytoryczną istota problemu - czytaj: przejezdnością POW na terenie Ursynowa- czyli , gdzie twoja logika ?. Poza tym Inwestor GDDKiA znał lokalne uwarunkowania przygotowania tej budowy, a pomimo to bezmyślnie podpisał umowę z Wykonawcą, w której są m.in. uzgodnione terminy realizacji inwestycji etc. POW (S2) ma w tej fazie realizacji 18,5 km długości, a tunel raptem 2,3 km. Wiedziano też, że POW ma w tym tunelu przejść pod istniejącą I linią Metra- stąd problemy, z którymi Wykonawca słabo sobie poradził i dlatego jest opóźnienie terminu oddania 4,6 km odcinka A (z tunelem). GDDKiA niech nie zwala teraz odpowiedzialności na Miasto, tylko szybko zbuduje i odda do ruchu Tunel pod Ursynowem !


asd

Komentarz #98428 dodany 2020-10-23 08:52:57

"Akceptowalne jest wyłącznie dopuszczenie ruchu na odcinku węzeł Patriotów - węzeł Przyczółkowa" Tzn że bez węzła Lubelska? To żart? Przecież te samochody od Lublina/Siedlec i tak jadą do Warszawy. Po co ktoś kto jedzie z tego kierunku na Ursynów ma nadal stać w korku w Zakręcie? I ten człowiek miał być prezydentem całego kraju....

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Drogi i komunikacja
css.php
Copyright © 2025