74-kilometrowy odcinek ma być gotowy w 2020 r. Umowę na unijne dofinansowanie dla projektu podpisano w czwartek, 25 lipca.
Całkowity koszt budowy wyniesie prawie 2 mld 55 mln zł. Ponad połowa tych wydatków – 1 mld 83 mln zł – zostanie pokryta z dofinansowania unijnego pochodzącego z Programu Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020.
Nowy odcinek drogi S5 jest już w budowie. W przyszłości kierowcy pojadą nim z Bydgoszczy do Nowych Marz pod Grudziądzem, czyli miejscowości w pobliżu której przebiega autostrada A1. Oprócz samej drogi powstanie także m.in. dziewięć nowych węzłów, a cztery kolejne zostaną przebudowane.
Budowa S5 została ujęta w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023. Przez planowany odcinek będzie przebiegała ważna dla tego regionu UE nitka transportowa. Dzięki budowie S5 i A1 Wrocław, Poznań i Bydgoszcz zyskają lepsze połączenie z Gdańskiem.
Jak podsumował Jacek Gryga, p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad Polska jest liderem w wykorzystywaniu środków unijnych na budowę dróg. – osiągamy kwotę ponad 26,5 mld zł wkładu UE do zwiększonego w zeszłym roku aż do 135 mld zł budżetu Programu Budowy Dróg Krajowych. Pozwoli nam to na jeszcze sprawniejsze realizowanie takich projektów jak trasa S5 – mówił.
Źródła: GDDKiA, pois.gov.pl
Komentarze (0)