W gospodarce rynkowej ceny powinny być ustalane w wyniku gry popytu i podaży. Sytuacja, w której rynek usług transportowych nie uwzględnia wszystkich kosztów – np. szkód wyrządzanych środowisku przez potoki samochodów, korki, blokowanie chodników przez zaparkowane auta – zachęca do korzystania z rozwiązań droższych i nieroztropnych.
Parlament Europejski 16 grudnia 2020 r. formalnie przyjął zmienioną dyrektywę (98/83/WE) w sprawie wody pitnej. Dyrektywa weszła w życie 12 stycznia 2021 r., a państwa członkowskie UE powinny ją transponować do prawa krajowego do 13 stycznia 2023 r. Oznacza to, że nowa (zmieniona) dyrektywa będzie obowiązywać w polskim systemie prawnym już w tym roku.
Założenia systemu kaucyjnego, ogłoszone w październiku ub.r. przez Ministerstwo Środowiska i Klimatu, nie obejmują szkła jednorazowego. Mimo wszystko nie ustają dyskusje na temat zasadności pominięcia tego odpadu. Postanowiliśmy oddać głos reprezentantom dwóch organizacji mających przeciwny punkt widzenia.
Przełom roku to czas podsumowań. Niemal każdy wykonuje bilans, analizuje przeszłość i planuje co najmniej najbliższą przyszłość. Poprosiliśmy kilku ekspertów o podzielenie się branżowymi spostrzeżeniami. Dominują świadomość problemów i trudnej sytuacji, a zarazem umiarkowany optymizm.
Nowoczesne miasto do niedawna kojarzyło się z dużym zagęszczeniem betonowych budynków, asfaltowymi drogami i małą ilością zieleni. Na szczęście takie dystopijne obrazy coraz częściej są tylko wytworem wyobraźni filmowców. Miasta coraz bardziej dbają o to, aby na ich terenie było jak najwięcej zieleni, która przynosi same korzyści – poprawia mikroklimat, wpływa na dobrostan mieszkańców i znacząco zmienia estetykę.