1 stycznia 2023 roku weszły w życie reszta przepisów lipcowej nowelizacji ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (dalej: u.c.p.g.) oraz Ustawa z 7 lipca 2022 r. o zmianie ustawy – Prawo wodne oraz niektórych innych ustaw (DzU z 2022 r. poz. 1549, dalej: nowela), ogniskująca się wokół problematyki gospodarowania nieczystościami ciekłymi, czyli ściekami gromadzonymi przejściowo w zbiornikach bezodpływowych lub osadnikach w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków.
W Warszawie rośnie blisko 9 mln drzew, co plasuje naszą stolicę w ścisłej czołówce najbardziej zielonych miast europejskich. Dbałość o istniejącą zieleń i wodę, ale też powiększanie tych zasobów i tworzenie przyjaznej przestrzeni publicznej dla wszystkich, to jedne z celów zrównoważonego rozwoju Warszawy i zadań powołanego w 2016 r. Zarządu Zieleni m.st. Warszawy.
Nadszedł czas nie tylko na zmianę myślenia, ale na konkretne działania zmierzające do odnowienia naturalnej łączności i związków miast z rzekami. Niniejszy artykuł opisuje inspirujący przykład dobrych praktyk w tym zakresie.
System kaucyjny z punktu widzenia instalacji komunalnych powinien być wdrożony dopiero po wprowadzeniu rozszerzonej odpowiedzialność producenta. Podobnego zdania są gminy i miasta świadome zagrożeń, jakie niosą projektowane rozwiązania.
O tym, że natura – odkąd istnieje nasz gatunek – nie wybacza błędów w skali mikro i makro, przekonało się wielu ludzi. Obecnie, gdy światowa populacja przekroczyła oszałamiającą liczbę 8 mld osób, konsekwencje ludzkich błędów dotykają nas w masowej i globalnej skali. Doświadczyli tego Chińczycy, którzy zareagowali na to wdrażaniem koncepcji tzw. miasta gąbki.