Wprowadzana w Poznaniu koncepcja „zielonej rewitalizacji” polega na łączeniu tradycyjnych społeczno-ekonomicznych i urbanistycznych celów rewitalizacji ze wzbogacaniem przestrzeni publicznych o wysokiej jakości zieleń miejską. Idea ta może być wdrażana w życie w różnych formach i skalach: od dużych śródmiejskich projektów inwestycyjnych poprzez lokalne skwery i zieleń aż po sąsiedzkie przestrzenie podwórek kamienic. Ważnym elementem wspomagającym zieloną rewitalizację są wszelkiego rodzaju rozwiązania oparte na przyrodzie.
Przesadne nasycenie krajobrazu polskich miast i wsi w okresie Polski Ludowej drzewami z rodzaju Populus przyczyniło się do niesłusznego uznania ich za „drzewny chwast”. Wynikło to z pochopnego sadzenia tych drzew w nieodpowiednich miejscach i w zbyt dużym zagęszczeniu oraz z późniejszej katastrofalnej „pielęgnacji”. Nie są to drzewa, które dobrze znoszą każdy rodzaj cięcia.
Branża recyklingowa ma coraz większe problemy. Zachwianie jej prawidłowego funkcjonowania jest już na tyle poważne, że rynek reaguje na to złośliwymi komentarzami, a nawet czarnymi żartami. Ostatni, który krąży wśród przedsiębiorców, chyba znakomicie pokazuje skalę trudności, z jakimi się obecnie zmagają: „Mamy teraz gospodarkę obiegu nie zamkniętego, lecz śmieciowego”.
Podejmowanym przez Społeczną Straż Ochrony Zieleni Szczecina inicjatywom towarzyszy przeświadczenie, że rozwój miasta i poszanowanie środowiska naturalnego mogą, a wręcz powinny iść w parze.
Rewolucja technologiczna w transporcie publicznym już trwa. Przykładowo Deutsche Bahn już wkrótce zamierza wdrożyć pociąg przyszłości, IdeenZug, w którym każdy pasażer będzie mógł samodzielnie spersonalizować przestrzeń wokół siebie – wyregulować siedzenie, powiększyć miejsce na bagaż czy rower, zapewnić dostęp dla wózka inwalidzkiego, a wszystko to za naciśnięciem jednego przycisku.