O wyborze tego producenta zadecydowała m.in. cena, warunki techniczne, które wpływają na wygodę pasażerów (szerokość wejść do tramwaju i wnętrza oraz liczba miejsc siedzących).
Specjalizujący się w produkcji autobusów Solaris nie wyprodukował jeszcze ani jednego tramwaju. Doświadczenie w budowie pojazdów szynowych zdobywał przy produkcji tramwajów dla Krakowa i Gdańska. Ponadto Solaris buduje też trolejbusy, w których aparatura elektryczna jest zbliżona do tramwajowej, zwraca uwagę Jan Firlik, dyrektor przewozów tramwajowych w MPK.
Teraz Solaris buduje tramwaj testowy, który swoją premierę będzie miał podczas październikowych targów Trako w Gdańsku.
Rozstrzygnięty przetarg był największym od lat poznańskiego MPK. UE dofinansuje ten zakup do 50 proc. wartości kontraktu, ale nie więcej niż 156 mln zł netto. MPK zapłaci Solarisowi 280 mln zł netto (342 mln zł brutto), a zatem z Unii dostanie nie więcej niż 140 mln zł.
Kontrakt może być podpisany najwcześniej w październiku. Poznaniacy zaczną korzystać z pierwszych nowych tramwajów w połowie 2011 r., w sumie komplet 40 wagonów ma zostać dostarczony do marca 2012 r., tuż przed Mistrzostwami Europy w Piłce Nożnej.
MPK wraz z nowym toborem będzie dysponowało co najmniej 64 tramwajami niskopodłogowymi.
Źródło: Gazeta Wyborcza Poznań
Komentarze (0)