MPK Poznań podkreśla, że jeśli miejskie tramwaje i autobusy mają być alternatywą dla samochodów, to muszą jeździć “szybko i sprawnie, a przede wszystkim bezpiecznie”. Spółka wskazuje także, że stałe podnoszenie jakości infrastruktury torowo-sieciowej ma wpływ na zwiększenie bezpieczeństwa i komfortu jazdy pasażerów oraz prędkość przejazdów.
Planowane prace
Pierwsze tegoroczne prace trwają już na tzw. trasie Piątkowskiej, gdzie przy okazji robót przy alei Wielkopolskiej wykorzystano czas, kiedy nie kursują tamtędy tramwaje i naprawiany jest również przejazd przez Aleje Solidarności.
Latem z kolei planowane są prace dotyczące m.in. węzła AWF. Wśród najpoważniejszych zadań na ten rok jest także remont na ulicy Górna Wilda, gdzie w czerwcu mają być prowadzone punktowe naprawy torowiska. W trakcie tych prac, podczas długiego czerwcowego weekendu po święcie Bożego Ciała (19-22 czerwca) będzie też naprawiana nawierzchnia na przejeździe drogowym na skrzyżowaniu ulic Hetmańskiej i Rolnej.
“W lipcu ekipy remontowe pojawią się na ulicy Kórnickiej. Prace będą prowadzone od mostu św. Rocha do ulicy Piotrowo. Naprawy wymaga dylatacja przy moście oraz torowisko od przystanków Politechnika do mostu św. Rocha. W pierwszym miesiącu wakacji wymieniona zostanie też północna część torowiska na węźle Głogowska-Hetmańska” – podało MPK.
W komunikacie wskazano, że w sierpniu kolejne dwa duże remonty będą dotyczyły węzła Bałtyk – na skrzyżowaniu ulic Roosevelta i Bukowskiej – gdzie nastąpi naprawa rozjazdów i wymiana torowiska na łukach oraz węzła Traugutta (na skrzyżowaniu ulicy Hetmańskiej i 28 Czerwca 1956 r.), gdzie ułożona zostanie nawierzchnia torowa i drogowa na przejeździe.
Naprawa torowisk
Cytowany w komunikacie prasowym zastępca prezydenta Poznania Mariusz Wiśniewski zaznaczył, że dla władz miasta rok 2025 jest kolejnym, w którym Poznań przeznaczy duże środki finansowe na naprawy torowisk. Wskazał, że w tym roku będzie to ponad 25 mln zł.
– Przez ostatnie dziesięć lat na poprawę infrastruktury torowo-sieciowej wydaliśmy ponad 250 milionów zł. To kwota tylko na remonty, nieuwzględniająca nowych inwestycji. Razem z nimi przeznaczyliśmy już ponad 1,5 mld zł – zaznaczył Wiśniewski i dodał, że większość zaplanowanych w tym roku prac “jest ściśle skoordynowana z dużymi remontami podnoszącymi standard transportu, głównie przebudową mostu Chrobrego, czy budową nowej trasy wzdłuż ul. Ratajczaka”.
MPK Poznań zapewnia, że przygotowany plan remontów został tak opracowany, żeby prace były jak najmniej uciążliwe dla mieszkańców i pasażerów transportu publicznego.
Komentarze (0)