Wszystkie autobusy będą w pełni niskopodłogowe. Mają zabierać na swój pokład co najmniej 75 pasażerów, z czego minimum 27 na miejscach siedzących. Nowe pojazdy, zgodnie z obowiązującymi standardami, będą klimatyzowane, monitorowane, a także wyposażone w system informacji pasażerskiej, kasowniki z funkcją biletomatu, a także porty ładowania USB oraz Wi-Fi. Posiadać będą (podobnie, jak poprzednie elektryki) automatyczne systemy zliczania pasażerów, co może być wykorzystywane przy optymalizacji kursów.
Zielone autobusy dla Świdnicy
Będą pokonywać na jednym ładowaniu do 200 kilometrów, co jak na świdnicką sieć komunikacyjną jest optymalne.
– Autobusy Solaris Urbino 12 electric zasilą tabor Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. Walory ekologiczne takiego rozwiązania są ogromne, bo to eliminacja z naszych ulic trujących związków. To także obniżenie poziomu hałasu i zapewnienie komfortu jazdy – mówi Beata Moskal–Słaniewska, prezydent Świdnicy.
Świdnica będzie oddychać lepiej
Miejski przewoźnik dzięki „elektrykom”, a jeździ ich już po ulicach Świdnicy 8, zapewni miastu ekologiczny, zeroemisyjny i komfortowy transport. Nowych 10 autobusów sprawi, że rocznie zmniejszy się emisja CO2 o 372,70299 MG, do atmosfery trafi mniej tlenków azotu o 1,626897 Mg, a ograniczenie emisji pyłów o średnicy mniejszej niż 10 mikrometrów (PM10) szacowane jest na 0,02386 Mg.
Koszt zakupu autobusów to 30 012 000 zł. Miasto otrzymało na ten cel dofinansowanie z programu Zielony Transport Publiczny w ramach środków przyznanych przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości 80 %, pozostałe 20% to wkład miasta.
Współpraca producenta z miastem trwa od 1999 roku. Tym razem jednak Solaris po raz pierwszy dostarczy do Świdnicy pojazdy elektryczne.
Komentarze (0)