Jak ocenia prezydent Tarnowa Roman Ciepiela, ze względu na ekologię, ale też ekonomię, właśnie pojazdy zasilane gazem ziemnym stanowią optymalne rozwiązanie dla tego miasta. – Umowa z PGNiG zagwarantuje nam pewne i bezpieczne dostawy przyjaznego dla środowiska paliwa – podkreślił Ciepiela.
Tarnów kupił 21 nowych autobusów Scania CityWide 12LF. Nowe autobusy zastąpią pojazdy zasilane olejem napędowym. Już dziś 22 proc. miejskiej floty zasilane jest CNG. Do końca roku ma ona stanowić 28 proc.
Miasto ma tym samym spełnić ustawowy wymóg nakazujący samorządom posiadanie określonego udziału w swojej flocie pojazdów zasilanych paliwami alternatywnymi.
Porozumienia na dostawy paliwa podpisali: PGNiG Obrót Detaliczny, Miasto Tarnów, MPK Tarnów, MPGK Tarnów oraz PUK Tarnów.
– Tarnów to doskonały przykład jak myślenie proekologiczne udaje się pogodzić z ekonomią użytkowania Henryk Mucha, chwalił prezes zarządu PGNiG Obrót Detaliczny. – Szczególnie, że niedawno rząd przyjął projekt nowelizacji ustawy o podatku akcyzowym, który niebawem wprowadzi zerową stawkę akcyzy na gaz CNG i LNG do celów napędowych. To doskonała wiadomość dla włodarzy miast, prezesów miejskich spółek komunikacyjnych i mieszkańców. Więcej autobusów na CNG oznacza czystsze powietrze i zdrowsze społeczeństwo.
Plany tarnowskiego MPK zakładają, że tabor będzie składał się w 1/3 z autobusów gazowych, w 1/3 z autobusów elektrycznych i w 1/3 z autobusów zasilanych biodieslem.
Źródło: PGNiG
wdasd
Komentarz #12454 dodany 2018-06-22 13:14:50
CNG lepsze niż auta elektryczne! nie wyważajmy otwartych drzwi