Zespół ds. walki z hałasem, który działa w Tramwajach Warszawskich zajmuje się rozwiązywaniem problemów związanych z hałasem.
W ocenie hałasu pomaga też akredytowane laboratorium, które rocznie wykonuje dla spółki kilkadziesiąt pomiarów. To właśnie do tych ekspertów wpływały skargi na piski, jak się później okazało, pochodzące od tramwajów Jazz Duo na pętli Piaski. W ramach znalezienie źródła hałasu eksperci przeprowadzili kilka serii badań akustycznych.
– Pomiary hałasu wprawdzie nie wykazały przekroczenia norm, ale doszliśmy do wniosku, że mieszkańcy Piasków potrzebują rozwiązania tego problemu. Rozważaliśmy różne rozwiązania, również techniczne, ale ostatecznie źródło hałasu udało nam się wyeliminować w niekonwencjonalny sposób. Organizator transportu publicznego w Warszawie – Zarząd Transportu Miejskiego przyjął naszą propozycję zamiany tras dwóch linii 11 i 26 – mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich.
Warszawa niczym Kopenhaga i Amsterdam. Ruszają inwestycje w centrum stolicy
Zmiana nastąpiła 22 lutego. Na linii 26, która została skierowana na pętlę Piaski, nie trzeba używać tramwajów dwukierunkowych, jeżdżą na niej (znajdują się dość ciasne łuki) inne, mniej uciążliwe wagony. Linia 11 została skierowana na pętlę Koło, gdzie dotychczas kończyła bieg linia 26.
– W ramach prac zespołu szukamy rozwiązań, które mogą obniżać oddziaływanie tramwajów na otoczenie w konkretnych lokalizacjach– są to rekomendacje techniczne, jak np. szlifowanie szyn albo instalacja absorberów hałasu na kołach wagonów – dodaje Maciej Dutkiewicz.
Komentarze (0)