Reklama

AD1A VEOLIA [03.12-12.12.24]

W Krakowie kończy się budowa drugiej estakady kolejowej

W Krakowie kończy się budowa drugiej estakady kolejowej
PAP
12.08.2020, o godz. 8:17
czas czytania: około 2 minut
0

Do końca tego roku powinna być gotowa druga estakada budowana w ramach modernizacji kolejowej linii średnicowej E30 biegnącej przez centrum Krakowa. Zgodnie z planami cała inwestycja zostanie zrealizowana do końca przyszłego roku.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Rozpoczęte w lipcu 2017 r. prace modernizacyjne linii średnicowej zakładają zastąpienie dwoma nowymi, 850-metrowymi estakadami nasypu ziemnego biegnącego przez centrum Krakowa, od ul. Kopernika do ul. Miodowej, i wybudowanie na nich czterech torów oraz powstanie nowych mostów na Wiśle, a także przystanków kolejowych Kraków Grzegórzki przy Hali Targowej i Kraków Złocień. Pierwsza z estakad została ukończona w lipcu zeszłego roku i od tego czasu poruszają się po niej pociągi.

Jak poinformował we wtorek Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych, budowa drugiej estakady jest zaawansowana – praktycznie gotowa jest betonowa konstrukcja pierwszej części, biegnącej wzdłuż ul. Blich. Wykonawca jesienią będzie mógł przystąpić tam do układania torów i montażu sieci trakcyjnej.

Na drugiej części estakady – od ul. Grzegórzeckiej do ul. Miodowej – prace przy betonowaniu jej konstrukcji są zaawansowane w 80 proc. Zgodnie z zapowiedziami, do końca roku wszystkie elementy betonowe estakady zostaną ukończone i rozpoczną się prace związane z montażem infrastruktury kolejowej.

W sumie PLK przebudowują 20 km torów. Po zakończeniu inwestycji pociągi pojadą po nich z prędkością 160 km/h, a w centrum Krakowa – 100 km/h. – Modernizacja krakowskiej linii średnicowej polega w dużej mierze na rozbudowie o dodatkowe dwie pary torów pomiędzy stacjami Kraków Główny i Kraków Płaszów, z przeznaczeniem głównie dla pociągów aglomeracyjnych. Dzięki temu znacznie się zwiększy przepustowość tej najważniejszej linii kolejowej w mieście, co pozwoli na uruchomienie dodatkowych pociągów regionalnych – wskazał Hamarnik.

Wartość inwestycji przekracza 1 mld zł, z czego unijne dofinansowanie wynosi 194,9 mln euro. Zakończenie całości prac planowane jest pod koniec 2021 r.

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.
Reklama

ZM WEBINAR6 Fundacja Sendzimira [25.11-18.12.24]

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Drogi i komunikacja
css.php
Copyright © 2024