Reklama

AD1A EGOE [27.03-27.04.24]

W Krakowie kończy się budowa drugiej estakady kolejowej

W Krakowie kończy się budowa drugiej estakady kolejowej
PAP
12.08.2020, o godz. 8:17
czas czytania: około 2 minut
0

Do końca tego roku powinna być gotowa druga estakada budowana w ramach modernizacji kolejowej linii średnicowej E30 biegnącej przez centrum Krakowa. Zgodnie z planami cała inwestycja zostanie zrealizowana do końca przyszłego roku.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

ad1b wykroczenia 10.06 [23.04-10.06.24]

Rozpoczęte w lipcu 2017 r. prace modernizacyjne linii średnicowej zakładają zastąpienie dwoma nowymi, 850-metrowymi estakadami nasypu ziemnego biegnącego przez centrum Krakowa, od ul. Kopernika do ul. Miodowej, i wybudowanie na nich czterech torów oraz powstanie nowych mostów na Wiśle, a także przystanków kolejowych Kraków Grzegórzki przy Hali Targowej i Kraków Złocień. Pierwsza z estakad została ukończona w lipcu zeszłego roku i od tego czasu poruszają się po niej pociągi.

Jak poinformował we wtorek Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych, budowa drugiej estakady jest zaawansowana – praktycznie gotowa jest betonowa konstrukcja pierwszej części, biegnącej wzdłuż ul. Blich. Wykonawca jesienią będzie mógł przystąpić tam do układania torów i montażu sieci trakcyjnej.

Na drugiej części estakady – od ul. Grzegórzeckiej do ul. Miodowej – prace przy betonowaniu jej konstrukcji są zaawansowane w 80 proc. Zgodnie z zapowiedziami, do końca roku wszystkie elementy betonowe estakady zostaną ukończone i rozpoczną się prace związane z montażem infrastruktury kolejowej.

W sumie PLK przebudowują 20 km torów. Po zakończeniu inwestycji pociągi pojadą po nich z prędkością 160 km/h, a w centrum Krakowa – 100 km/h. – Modernizacja krakowskiej linii średnicowej polega w dużej mierze na rozbudowie o dodatkowe dwie pary torów pomiędzy stacjami Kraków Główny i Kraków Płaszów, z przeznaczeniem głównie dla pociągów aglomeracyjnych. Dzięki temu znacznie się zwiększy przepustowość tej najważniejszej linii kolejowej w mieście, co pozwoli na uruchomienie dodatkowych pociągów regionalnych – wskazał Hamarnik.

Wartość inwestycji przekracza 1 mld zł, z czego unijne dofinansowanie wynosi 194,9 mln euro. Zakończenie całości prac planowane jest pod koniec 2021 r.

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

ad1d MBP [12.04-27.05.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.
Reklama

AD3b PZO 2024 [19.04-11.06.24]

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Drogi i komunikacja
css.php
Copyright © 2024