– Most połączył dwa brzegi Wisły. Pokazuje to, że takie inwestycje mogą być realizowane bardzo szybko – zaczęliśmy w 2022 r. i mamy nadzieję, że na wiosnę 2024 r. ten most zostanie dodany do użytku – powiedział prezydent miasta. Dopytywany o termin powiedział, że liczy będzie on dostępny jak najszybciej – jeszcze w marcu lub w kwietniu.
Zaznaczył, że most ma odmienić centrum Warszawy – połączyć bulwary z Pragą, zmienią się też ulice Okrzei i Karowa, a przez to co raz więcej mieszkańców będzie miało bezpośredni dostęp do Pragi.
Symbol Warszawy
R. Trzaskowski powiedział, że ma nadzieję, iż ten most będzie symbolem Warszawy, będzie służył i pieszym, i rowerzystom, a także będzie miejscem rekreacji dla Warszawiaków i goście będą chętnie korzystać.
Pytany o nazwę nowego mostu poinformował, że dopiero zostanie podjęta decyzja w tej sprawie, a ta, która wygrała w plebiscycie będzie bardzo poważnie brana pod uwagę. W plebiscycie, na który można było przesyłać swoje propozycje nazwy kładki, wygrała “Agrafka”.
Pytany, czy kładka, która obecnie dochodzi do bulwarów nad Wisłą i kończy się przed Wisłostradą nie mogłaby sięgać dalej, w ulicę Karową, prezydent Warszawy powiedział, że musiałaby ona wtedy zostać podniesiona o kolejne metry do góry, ale to byłoby niewykonalne.
Podkreślił, że zarówno ul. Karowa jak i ul. Okrzei zostaną wyremontowane. Najpierw wykonany będzie remont od strony ul. Okrzei.
Poinformował, że nie będzie na moście wyznaczonej osobnej ścieżki rowerowej, ale będzie on dostępny dla rowerzystów.
Przejście dla pieszych i przejazd rowerowy
Dyrektor Zarządu Dróg Miejskich m.st. Warszawy Łukasz Puchalski dopytywany o możliwość przejścia z kładki na drugą stronę Wisłostrady – na Powiśle wyjaśnił, że w planach jest przejście dla pieszych i przejazd rowerowy przez Wisłostradę. Z początkiem przyszłego roku ZDM chce ogłosić przetarg na wykonanie przejścia z sygnalizacją świetlną. Miałoby ono powstać do wakacji, a umiejscowione być między wlotem do tunelu a ul. Karową. Po wprowadzeniu sygnalizacji świetlnej będzie też możliwy wyjazd na Wisłostradę z Karowej w obu kierunkach – również w stronę Gdańska. Obecnie można z niej wyjechać jedynie do tunelu w stronę południową.
– Przejście przez Wisłostradę jest też tunelem przy ulicy Bednarskiej – przypomniał.
Zapowiedział, że w przyszłym roku powinien zostać wykonany remont ul. Okrzei na praskiej stronie, a docelowo kładka miałaby mieć tam połączenie do ulicy Kawęczyńskiej, a po stronie Powiśla i Śródmieścia z Krakowskim Przedmieściem.
Komentarze (0)