Inwestycja polegała na wybudowaniu zabezpieczenia przeciwpowodziowego – muru oporowego wzdłuż praskiego wybrzeża oraz przebudowie zlokalizowanych wzdłuż niego ulic.
Mur połączono z bramą przeciwpowodziową u wejścia do Portu Praskiego i z wałem Golędzinowskim po północnej stronie mostu Gdańskiego. Dzięki temu zabezpieczenie przeciwpowodziowe Pragi-Północ zyskało ciągłość.
Przebudowa odcinka i nasadzenia roślin
Wybrzeże Szczecińskie i Wybrzeże Helskie zostały przebudowane na odcinku ok. 2 km – od ul. Okrzei do mostu Gdańskiego. Powstała nowa jezdnia, obustronne chodniki i ścieżki rowerowe powiązane z terenami rekreacyjnymi nad Wisłą.
W rejonie inwestycji posadzonych zostało ok. 40 tysięcy krzewów i bylin (irga szwedzka, trzmielina Fortune’a, trzcinnik ostrokwiatowy lilak Meyera, barwinek pospolity i rozchodnik okazały) oraz 120 drzew (dęby szypułkowe, lipy srebrzyste oraz graby pospolite).
Koszt inwestycji wyniósł 76 mln zł.
Zwiększona funkcjonalność obszaru
Nowym elementem jest kładka pieszo-rowerowa, wybudowana obok istniejącego mostu drogowego nad kanałem Portu Praskiego. Dotychczas piesi nie mogli przejść po wschodniej stronie Wybrzeża Szczecińskiego w rejonie Portu, chodnik kończył się ślepo na wysokości komisariatu policji rzecznej. Nowa kładka zwiększa funkcjonalność tego obszaru dla pieszych i wpisuje się w plan likwidacji barier architektonicznych na terenie Warszawy.
Dzięki niej powstał krótki fragment trasy rowerowej, która w przyszłości będzie mogła zostać przedłużona. Teraz kładka zostanie wykorzystana jako obejście i objazd przy zbliżającym się remoncie chodników i dróg rowerowych po przeciwnej stronie ulicy. To prace w ramach budżetu obywatelskiego (wykonywane na zlecenie Zarządu Dróg Miejskich).
Komentarze (0)