Tylko przez najbliższy rok miasto wyremontuje 6,5 km torowisk, wykona 15 nowych rozjazdów, a także wyremontuje pętlę tramwajową w dzielnicy Biskupin i Karłowice. Wymienione zostaną również zniszczone słupy trakcyjne i sieci. W sumie ogłoszonych zostanie 70 przetargów związanych z inwestycjami torowymi w 2020 r.
Wrocławskie MPK nadzór nad torowiskami przejęło pod koniec 2019 r. i powołało nowy wydział torów i sieci. Przystosowało też tramwaj Konstal N na potrzeby prac torowych i zakupiło trzy samochody techniczne. MPK zleciło ponowny audyt torowisk, który przeprowadzi wyspecjalizowana w tym firma.
– Przeznaczymy 80 mln zł rocznie na naprawy i bieżące utrzymanie torowisk – mówi prezydent Wrocławia Jacek Sutryk. Podczas remontów torowisk zmieniona zostanie formuła. –
Chciałbym, aby odbywały się one, jeśli oczywiście warunki pogodowe na to pozwolą, w cyklu całorocznym. Te największe prace nadal będą głównie skoncentrowane w miesiącach wakacyjnych, ale mniejsze inwestycje mają trwać cały rok – mówi prezydent.
– Listę inwestycji ułożyliśmy optymalnie, tak aby robić jak najwięcej w ciągu roku, ale też nie sparaliżować miasta – wyjaśnia Krzysztof Balawejder, prezes zarządu MPK Wrocław.
W ostatnich miesiącach we Wrocławiu często miały miejsce wykolejenia tramwajów. Zdarzało się, że jednego dnia dochodziło do nawet trzech takich zdarzeń.
Komentarze (0)