Budowa dwupoziomowego skrzyżowania – wiaduktu kolejowego i znajdującego się pod nim tunelu drogowego – na linii Poznań – Gniezno (nr 353) rozpoczęła się we wrześniu ubiegłego roku. Nowy obiekt powstał w okolicy stacji kolejowej w Kobylnicy, u zbiegu ul. Swarzędzkiej i ul. Dworcowej. Po roku od rozpoczęcia inwestycji PKP PLK poinformowały, o zakończeniu budowy wiaduktu kolejowego.
Oficjalne otwarcie tunelu drogowego
We wtorek rzeczniczka prasowa starosty poznańskiego Katarzyna Wozińska-Gracz poinformowała, że na czwartek, na godz. 12, zaplanowano oficjalne otwarcie tunelu drogowego.
Jak podała, na budowę mierzącego 70 m długości tunelu w Kobylnicy zużyto ponad 5,1 tys. m sześc. betonu i ponad 560 ton stali. Z miejsca budowy wywieziono ok. 32 tys. m sześc. ziemi, ułożono zaś blisko 3,2 tys. m kw. kostki brukowej. Inwestycja połączona została z przebudową około 500 m dróg dojazdowych.
Wspólne finansowanie
Całkowity koszt inwestycji – czyli budowy tunelu i dróg dojazdowych – sfinansowanej dzięki współpracy powiatu poznańskiego, gminy Swarzędz i PKP PLK, sięga ok. 50 mln zł.
Komentarze (0)