Wkrótce rusza poznańskie „Parkuj i Jedź”

Wkrótce rusza poznańskie „Parkuj i Jedź”
szp
05.02.2018, o godz. 12:25
czas czytania: około 2 minut
0

130 miejsc postojowych (w tym sześć dla użytkowników z niepełnosprawnościami) oraz 20 zadaszonych stanowisk do postoju rowerów. To wyposażenie pierwszego w Poznaniu parkingu typu „Parkuj i Jedź”. Ostatnie próby systemu są w toku.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Pierwszy w stolicy Wielkopolski parking typu „Parkuj i Jedź” (Park&Ride) znajduje się w pobliżu przystanku Szymanowskiego, przy trasie Poznańskiego Szybkiego Tramwaju. Jak informuje biuro prasowe Zarządu Transportu Miejskiego, właśnie prowadzone są testy funkcjonalności poszczególnych urządzeń, więc konkretna – ani nawet przybliżona – data oddania do użytku parkingu nie jest jeszcze znana.

– Ciągle zbyt dużo samochodów wjeżdża do centrum, przez co ulice są zakorkowane – mówi Maciej Wudarski, zastępca prezydenta Poznania. – Inwestując w parkingi typu „Parkuj i Jedź” chcemy zachęcać do pozostawienia samochodu w bezpiecznym, monitorowanym miejscu i kontynuowania podróży środkami transportu publicznego.

Parking przy ul. Szymanowskiego będzie otwarty całą dobę, siedem dni w tygodniu (oprócz świąt), z przerwą techniczną w godzinach od 2.30 do 4.30. Znajdują się tam m.in. biletomat, kamery rozpoznające numery rejestracyjne pojazdów oraz elektroniczne tablice informujące o liczbie wolnych miejsc na parkingu. Cały system został zintegrowany z Poznańską Elektroniczną Kartą Aglomeracyjną (PEKA).

Zasady poznańskiego „Parkuj i Jedź”

Do pozostawienia auta na parkingu uprawnia bilet zapisany na karcie PEKA lub Elektronicznej Legitymacji Studenckiej albo Doktoranckiej i ważny w czasie rozpoczęcia i zakończenia parkowania. Bilet może być:

– okresowy imienny na sieć, normalny lub ulgowy, na strefy A, A+B lub A+B+C;

– metropolitalny lub Bilet Metropolitalny z ulgą, na sieć, na strefy A, A+B lub A+B+C;

– na rok szkolny, na strefy A, A+B lub A+B+C;

– semestralny, na strefy A, A+B lub A+B+C.

Bilet ZTM nie musi być na imiennej karcie kierującego, może na przykład należeć do współpasażera. W takich sytuacjach za pozostawienie auta na parkingu Park&Ride (w godzinach otwarcia, czyli do godz. 2.30) nie trzeba dodatkowo płacić.

Jeśli kierowca nie posiada biletu, wystarczy że uiści opłatę w wysokości 15 zł. Do korzystania z linii miejskich i podmiejskich organizowanych przez ZTM (nie dłużej niż do zakończenia doby parkingowej) uprawniać będzie wtedy potwierdzenie.

W przypadku przekroczenia doby parkingowej i pozostawienia pojazdu na terenie „Parkuj i Jedź” pobierana będzie dodatkowa opłata w wysokości 100 zł, wystawiana również za pozostawienie pojazdu poza miejscem wyznaczonym do parkowania.

Szczegółowy regulamin poznańskiego „Parkuj i Jedź” dostępny jest tutaj.

Będą kolejne parkingi

Jak dodają przedstawiciele władz miasta i ZTM, podobne inwestycje właśnie są przygotowywane. Kolejne „Parkuj i Jedź” powstają w rejonie ulic św. Michała, Warszawskiej i Świętojańskiej (100 miejsc), przystanku kolejowego Poznań Strzeszyn (50 miejsc) oraz w rejonie ulic Hetmańskiej, Starołęckiej i Wągrowskiej (57 miejsce). Umowa na dofinansowanie projektu ze środków unijnych została już podpisana. Parkingi zostaną wybudowane na Górczynie (343 miejsca) i Miłostowie (181 miejsc).

Źródło: ZTM Poznań

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Drogi i komunikacja
css.php
Copyright © 2024