Władze Wrocławia, Wałbrzycha i J. Góry za rozbudową A4 w nowym śladzie

Władze Wrocławia, Wałbrzycha i J. Góry za rozbudową A4 w nowym śladzie
MŁ/PAP
10.10.2023, o godz. 8:07
czas czytania: około 2 minut
0

Władze Wrocławia, Wałbrzycha i Jeleniej Góry chcą, aby rozbudowa autostrady A4, pomiędzy Legnicą a Wrocławiem, była prowadzona po nowym śladzie. Samorządowcy twierdzą, że do innego wariantu – rozbudowy w starym śladzie – skłania się GDDKiA.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Prezydent Wrocławia Jacek Sutryk podczas konferencji prasowej w poniedziałek podkreślił, że cztery lata temu samorządowcy podpisali petycję do GDDKiA, w której postulowano budowę nowej trasy A4 w równoległym korytarzu do obecnej autostrady. “Nowy korytarz dla A4, a nie rozbudowa autostrady” – wskazywał Sutryk.

Rozbieżne wizje

Prezydent Wrocławia przedstawił dziennikarzom informacje, które otrzymali samorządowcy podczas spotkania z przedstawicielami GDDKiA dot. wariantów rozbudowy A4. “Wyraźnie widać, po tym spotkaniu, że wariatem, który jest najmocniej rozważany przez wrocławski oddział GDDKiA jest wariant, który mówi o tym, że należy dotychczasową autostradę przebudować w jej dotychczasowym śladzie” – mówił Sutryk.

Dodał, że według informacji przedstawionych przez GDDKiA, rozbudowa autostrady A4 w dotychczasowym śladzie “spowoduje, że ruch na Węźle Bielańskim (węzeł położony przy wjeździe do Wrocławia – PAP) wzrośnie o blisko 270 proc.”. “To zła informacja dla Wrocławian, mieszkańców regionu i wszystkich przyjeżdżających na Dolny Śląsk. To będzie paraliż części miasta i regionu” – akcentował Sutryk.

Prezydent Wrocławia dodał, że wariant, za którym optują władze stolicy Dolnego Śląska, Wałbrzycha i Jeleniej Góry, czyli budowy A4 w nowym śladzie, jest droższy o 300 mln zł od rozbudowy autostrady w starym śladzie. “Ale to zaledwie 3 proc. całości inwestycji, którą wycenia się na około 8 mld zł” – mówił prezydent.

Prezydent Wałbrzycha Roman Szełemiej powiedział, że bez budowy autostrady równoległej do obecnej, “nie będzie rozwiązania problemów komunikacyjnych południa Dolnego Śląska”.

Z kolei prezydent Jeleniej Góry Jerzy Łużniak podkreślił, że rozbudowa A4 w starym śladzie to “myślnie na kilka lat, a nie na dziesięciolecia”. “Taka rozbudowa nie rozwiązuje problemów, ale je generuje” – przekonywał.

Wrocławski oddział GDDKiA w oświadczeniu przesłanym PAP w poniedziałek podał, że ostateczny wariant rozbudowy A4 pomiędzy Wrocławiem a Legnicą zostanie zarekomendowany w protokole Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych. Zatwierdzenie protokołu planowane jest jeszcze w tym kwartale – poinformowano.

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Drogi i komunikacja
css.php
Copyright © 2024