Reklama

AD1A EGOE [27.03-27.04.24]

Wschodnia Obwodnica Warszawy. Co dalej z uchyloną decyzją środowiskową?

Wschodnia Obwodnica Warszawy. Co dalej z uchyloną decyzją środowiskową?
PAP
19.02.2021, o godz. 8:21
czas czytania: około 2 minut
0

Czekamy na uzasadnienie, bo na razie jest tylko zawiadomienie Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska o uchyleniu decyzji środowiskowej dla budowy Wschodniej Obwodnicy Warszawy – poinformowała w środę, 17 lutego rzecznik warszawskiego oddziału GDDKiA Małgorzata Tarnowska. Uzasadnienie umożliwi drogowcom odniesienie się do decyzji i podjęcie dalszych działań.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

AD1B KUBOTA 04.03-04.04.24

We wtorek portal TVN Warszawa i „Gazeta Wyborcza” poinformowały, że Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska opublikowała zawiadomienie o uchyleniu w całości decyzji Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Białymstoku dla budowy Wschodniej Obwodnicy Warszawy. Chodzi o odcinek trasy S17 od węzła Zakręt do węzła Ząbki.

Media przypomniały jednocześnie, że postępowanie w sprawie Wschodniej Obwodnicy Warszawy prowadził białostocki oddział RDOŚ, ponieważ w warszawskim pojawił się konflikt interesów, związany – jak informowały – z tym, że kierownikiem warszawskiego oddziału jest mieszkaniec Wesołej. To gmina, która od kilku lat protestuje przeciwko budowie.

W środę rzecznik warszawskiego oddziału GDDKiA Małgorzata Tarnowska powiedziała PAP, że drogowcy czekają na uzasadnienie tego uchylenia. – Czekamy na pisemną decyzję, bo na razie jest tylko zawiadomienie GDOŚ o uchyleniu decyzji na fragment S17 – podkreśliła Tarnowska. Wskazała, że w dokumencie będzie uzasadnienie, które umożliwi drogowcom podjęcie decyzji, co do dalszego działania.

Drogowcy mieli już wybraną firmę do kontynuowania koncepcji programowej dla inwestycji. Teraz chcąc zacząć projektowanie i budowę tego odcinka WOW, muszą wystąpić o wydanie nowej decyzji środowiskowej, a to może oznaczać spore przesunięcia w czasie realizacji inwestycji.

Budowa Wschodniej Obwodnicy Warszawy jest podzielona na trzy etapy: odcinek Drewnica – Ząbki, odcinek Ząbki – Zakręt i odcinek Zakręt – Lubelska. Drogowcy do pierwszego odcinka WOW są przygotowani na ogłoszenie przetargu na projekt i budowę. Jednak nie mają na ten fragment finansowania.

Na drugi odcinek Ząbki – Zakręt uchylona została decyzja środowiskowa, czyli pierwszy dokument przy budowie dróg zatwierdzający m.in. wariant przebiegu trasy. Bez niego drogowcy nie mogą się ubiegać o decyzję ZRID (Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej – PAP), oraz w późniejszym etapie o przetarg na projekt i budowę drogi.

Natomiast ostatni odcinek S17 Zakręt – Lubelska jest aktualnie w realizacji.

 

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Drogi i komunikacja
css.php
Copyright © 2024