Do 28 kwietnia mieszkańcy Krakowa mogą zapoznawać się z projektem planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru Starego Miasta i składac do niego uwagi. Plan ma charakter ochronny, reguluje m.in. kwestie estetyki centrum Miasta – zasady umieszczania reklam, nośników informacyjnych, lokalizacji ogródków kawiarnianych czy małej architektury.
Każdy przedsiębiorca, który dostosuje szyld firmy na zabytkowym budynku do estetyki centrum Krakowa, otrzymuje bezpłatną reklamę na stronie internetowej www.krakow.pl. Dzięki akcji „reklama za reklamę” liczba „wzorowych” szyldów w sercu Krakowa wciąż rośnie – już ponad stu przedsiębiorców dostosowało tablice reklamowe do zabytkowego otoczenia.
Podczas posiedzenia Komisji Estetyki rzeszowskiej Rady Miasta odbyła się uroczystość wręczenia dyplomów podmiotom, które w ostatnim czasie odrestaurowały swoje obiekty, znacznie wpływając na poprawę estetyki rzeszowskich ulic.
„Grabieński Las” to trzeci w tej kadencji Rady Miejskiej w Łodzi teren zielony, który uznany zostanie za park. Wcześniej podobne uchwały radni podjęli w sprawie parku na Olechowie-Janowie oraz parku im. T. Rejtana.
Trzy razy w tygodniu dno Międzywodzia (kanału na Wyspie Młyńskiej w Bydgoszczy) oczyszczane będzie z piasku, mułu i osadów organicznych. Fachowcy zadbają również o odpowiedni stan fontann działających na terenie Bydgoszczy.