Zarządzanie współczesnym przedsiębiorstwem wodociągowo-kanalizacyjnym jest procesem bardzo złożonym. Wpływa na to niewątpliwie mnogość strumieni dóbr (surowców, części itd.) oraz strumieni informacyjnych. Żeby optymalnie sterować tymi strumieniami, podejmować decyzje korzystne zarówno dla przedsiębiorstwa, jak i dla klientów, trzeba skutecznie wykorzystywać różne informacje pochodzące z wielu źródeł. Jednym z kluczowych elementów jest zatem skuteczne wykorzystywanie technologii i technik informatycznych i telekomunikacyjnych.

Rozwiązaniem są zintegrowane systemy informatyczne, czyli zaawansowane narzędzia wspomagające zarządzanie przedsiębiorstwem, obejmujące swym zasięgiem niemal wszystkie jego działy. Zintegrowane systemy oferują w jednym miejscu rozwiązania klas ERP (planowanie zasobów przedsiębiorstwa), CRM (zarządzanie relacjami z klientami), ERM (zarządzanie prawami do informacji), PRM (zarządzanie relacjami z partnerami), SCM (zarządzanie łańcuchem dostaw), GIS (system informacji geograficznej) czy BI (analityka biznesowa).

Funkcjonalna kompleksowość

Zintegrowane systemy zarządzania to modułowo zorganizowane systemy informatyczne, obsługujące wszystkie obszary działalności przedsiębiorstwa, począwszy od marketingu, planowania i zaopatrzenia, poprzez techniczne przygotowanie produkcji, zarządzanie procesem wytwarzania...