37 niskoemisyjnych autobusów dla Poznania

37 niskoemisyjnych autobusów dla Poznania
sm
21.08.2018, o godz. 14:31
czas czytania: około 2 minut
1

Na ulice Poznania wyjechał pierwszy z 37 niskopodłogowych, ekologicznych autobusów, jakie poznańskie MPK kupiło od firmy Solaris. Ich silniki spełniają bardzo restrykcyjną normę emisji spalin Euro 6. Miasto kupi też 21 autobusów o napędzie elektrycznym.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Zakup autobusów to element strategii odnawiania taboru komunikacji miejskiej w Poznaniu. Stolica Wielkopolski ma ciągle jeden z najnowocześniejszych taborów komunikacji miejskiej w Polsce.

Na ulice tego miasta wyjeżdża właśnie 37 nowoczesnych niskopodłogowych, niskoemisyjnych, autobusów. Wkrótce pojawi się też 50 nowych tramwajów z rodziny Moderus Gamma.

Autobusy Solaris najnowszej generacji weszły do seryjnej produkcji w połowie minionego roku, wyróżniają się designem i liczbą udogodnień. Jest w nich bardziej przestronna przestrzeń pasażerska i rozbudowany system informacji pasażerskiej.

Pojazdy dla Poznania zostały wyposażone w system liczenia pasażerów oraz uchwyty do montowania i przewożenia rowerów. W środku są także porty USB, dzięki którym można naładować urządzenia mobilne.

Umowa dotyczyła zakupu 19 pojazdów o długości 12 metrów oraz 18 autobusów przegubowych, 18-metrowych. Rozpoczęła się właśnie dostawa autobusów przegubowych, które przechodzą odbiory techniczne, a pierwszy z nich wyjechał dzisiaj na bardzo długą i obleganą przez pasażerów trasę linii 74 prowadzącą z Rataj na Piątkowo.

– Chcemy wycofać z naszej floty autobusowej najbardziej wyeksploatowane pojazdy. – mówi Wojciech Tulibacki, prezes MPK Poznań. – W zamian zapewniamy naszemu miastu 37 supernowoczesnych autobusów najnowszej generacji, które będą przyjazne dla jego mieszkańców. Silniki nowych autobusów spełniają bardzo restrykcyjną normę emisji spalin Euro 6 i mają bardzo bogate wyposażenie przez co zapewniają wysoki komfort przejazdu.

Nowe pojazdy spełniają najwyższe europejskie standardy w zakresie bezpieczeństwa. Są niskopodłogowe, dostępne dla niepełnosprawnych i osób z wózkami dziecięcymi, mają też system wewnętrznego i zewnętrznego monitoringu, który wpływa na bezpieczeństwo jazdy. Jest też klimatyzacja, system automatycznego gaszenia pożaru w komorze silnika oraz drzwi odskokowo-przesuwne, co gwarantuje szybsze i łatwiejsze wejście i wyjście pasażerów.

Zamontowano też energooszczędne oświetlenie w technologii LED, komplet zewnętrznych tablic informacyjnych w technologii LED dla ich lepszej widoczności, a także system rekuperacji, który sprawia, że autobusy są energooszczędne. Żeby zachęcić do jazdy środkami miejskiej komunikacji osoby niewidzące i niedowidzące, przyciski w pojazdach będą również w alfabecie Braila.

– Jesteśmy w Polsce jednym z liderów, jeśli chodzi o stosowanie nowych, proekologicznych rozwiązań – zauważa Tulibacki. – Dlatego kierujemy nasze zainteresowanie w stronę ekomobilności i zamierzamy zakupić zeroemisyjne autobusy elektryczne nowej generacji.

Źródło: MPK Poznań

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (1)


tez mi nowina

Komentarz #13667 dodany 2018-08-28 16:12:40

Wszystkie pojazdy MUSZĄ spełniać normę EURO 6 - takie jest prawo EURO 6 - Obowiązuje od 2014 roku Rozporządzenie Komisji (UE) nr 459/2012[2] dla lekkich pojazdów pasażerskich i użytkowych. W 2008 roku Parlament Europejski uchwalił normę Euro 6 i zaktualizował ją w 2012. KAŻDY ZAKUPIONY W 2014 I POŹNIEJ POJAZD MUSI SPEŁNIAC NORME EURO 6!!!

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Drogi i komunikacja
css.php
Copyright © 2024