Prawie 476 mln zł dotacji ze środków unijnych otrzymają PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na remont linii kolejowej między Warką i Radomiem. Kolejne 251 mln zł ma otrzymać spółka PKP Intercity, która kupi nowe lokomotywy i zmodernizować wagony i stacje postojowe.

Inwestycja PKP Polskie Linie Kolejowe zakłada modernizację 43 km linii kolejowej Warka – Radom. Powstanie m.in. drugi tor, a w miejscach, w których linia przecina się w drogami o największym natężeniu ruchu, zostaną zbudowane wiadukty. Przebudowany zostanie też most nad Pilicą.

Do potrzeb osób z niepełnosprawnością zostanie dostosowane 10 stacji. Wdrożony zostanie też elektroniczny system zarządzania ruchem. Pociągi osobowe będą mogły poruszać się na tym odcinku z prędkością 160 km/h, towarowe – 120 km/h. Prace mają potrwać do 2023 r. i kosztować 826 mln zł.

CCJ 300 x 250

Z klei PKP Intercity zamierza kupić 20 nowych lokomotyw elektrycznych i zmodernizować 152 wagony. Przewoźnik planuje też remont siedmiu lokomotyw spalinowych przeznaczonych do prac manewrowych.

Nowe i wyremontowane pociągi będą jeździć na trasach: Przemyśl – Lublin – Warszawa – Bydgoszcz – Gdynia/Piła – Kołobrzeg/Gorzów Wielkopolski, Suwałki – Białystok/Lublin – Warszawa – Poznań – Szczecin/Gorzów Wielkopolski/Zielona Góra oraz Tczew – Malbork, Maksymilianowo – Gdynia, Gorzów Wlkp. – Kostrzyn, Rzeszów – Jasło – Zagórz, Gorzów Wlkp. – Zbąszynek.

Inwestycja ma potrwać do końca 2020 r. i kosztować PKP Intercity 953 mln zł.

Źródło: mazowieckie.pl

UDOSTĘPNIJ

Czytaj więcej

Skomentuj