Hybrydowy układ napędowy sprawia, że w czasie hamowania energia kinetyczna jest zamieniana na elektryczną i gromadzona kondensatorach. Zgodnie z zapewnieniami producentów, zastosowany w pojazdach układ napędowy z systemem HybriDrive spełnia najostrzejsze normy środowiskowe Euro 6.
Autobusy dostosowane są do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową, mają trzy wejścia bez stopni, a w środku stanowisko do mocowania wózków oraz specjalny przycisk informujący, że pasażer chce wysiąść na najbliższym przystanku. Do tego dochodzi rampa wjazdowa i wykładzina antypoślizgowa. Kupione autobusy standardowo wyposażone są również w klimatyzację.
Zakup sześciu pojazdów, które lada dzień wyjadą na ulice miasta został dofinansowany w ramach projektu (realizowanego przez MZK Piła), którego części stanowi także modernizacja zajezdni i rozbudowa infrastruktury komunikacyjnej w mieście. Unijne pieniądze na ten cel trafiły do Piły w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014 – 2020. Koszt zakupu autobusów to 10,5 mln zł brutto.
Komentarze (0)