Kontrakt o wartości 26 mln zł zrealizowany zostanie do połowy czerwca przyszłego roku. Jak informuje firma Solaris, prąd zgromadzony w bateriach typu Solaris High Power o pojemności 116 kWh napędzać będzie oś elektryczną o mocy 2 x 125 kW.
Energia uzupełniana będzie poprzez system szybkiego ładowania pantografowego umieszczonego na dachu oraz na terenie zajezdni poprzez złącze plug-in.
Autobusy będą wyposażone też w system dodatkowego ogrzewania zasilanego niskoemisyjnym sprężonym gazem ziemnym (CNG). Zbiornik gazu umiejscowiono na dachu pojazdu.
Dodatkowo w Radomiu pojawią się dwa punkty ładowania pantografowego o mocy 300 kW każdy. Będą one służyły do szybkiego uzupełniania energii w autobusach bez konieczności ich powrotu do zajezdni.
Z kolei w zajezdni pojazdy będą ładowane jedynie nocą przy użyciu łącznie sześciu ładowarek (dwóch o mocy 40 kW oraz czterech dwustanowiskowych o mocy 80 kW). Jednocześnie będzie można podłączyć do nich wszystkie 10 zamówionych autobusów elektrycznych.
Kabina kierowcy zostanie wyposażona w oddzielną klimatyzację. Wszystkie przyciski w pojeździe będą opisane alfabetem Braille’a. Pojazd będzie też miał monitoring wizyjny.
Komentarze (0)