Stosunkowo powolny rozwój elektromobilności jest spowodowany niewystarczającą infrastrukturą punktów ładowania oraz wysokimi cenami samochodów elektrycznych, tłumaczy Grzegorz Szymański z Arval Service Lease Polska.
Według raportu flotowego rozwiązaniem w tym przypadku mogą być różne formy finansowania oferowane przez rynek, a wśród nich m.in. wynajem długoterminowy, który pozwala użytkować auta ekologiczne bez ponoszenia wysokich kosztów początkowych.
Dużą szansą dla polskiego rynku jest sektor publiczny. Zgodnie z ustawą o elektromobilności od początku 2020 r. floty w sektorze publicznym powinny mieć co najmniej 10 proc. samochodów z napędem elektrycznym.
Liderem tych zmian, obok sektora publicznego, mają być również firmy, gdyż to one są nabywcami bądź wynajmującymi znacznej części aut w Polsce.
19 proc. ankietowanych firm zadeklarowało, że już posiada w swojej flocie co najmniej jeden pojazd elektryczny, hybrydowy lub hybrydowy plug-in lub włączy go do niej w ciągu 3 lat. Można się więc spodziewać, że udział napędów alternatywnych na polskich drogach będzie stopniowo wzrastać.
Z badań można wnioskować, że 40 proc. firm w swojej polityce flotowej zwraca uwagę na poziom emisji CO2.
Polska znajduje się też w czołówce państw europejskich pod względem popularności narzędzi telematycznych, tuż za Turcją, Czechami, Wielką Brytanią i Holandią. Potwierdzają to wyniki badania – niemal 1/3 firm wdrożyła telematykę w swoich flotach, bądź planuje jej wdrożenie w ciągu najbliższych 12 miesięcy.
znawiec
Komentarz #26893 dodany 2019-10-17 16:25:39
Tylko tak naprawdę to jest ściema. Jaki będzie koszt utylizacji baterii litowych, których w zwykłym samochodzie osobowym jest ok 500 kg i muszą być wymienione po ok. 10 latach? I nie pytam tylko o koszt w pieniądzach, ale też o koszty ekologiczne. Ponadto, ile CO2 siarki, tlenków azotu itp. wprowadzają do atmosfery elektrownie przy wytworzeniu 25 kWh (potrzebna na przejechanie ok. 100 km) a ile "zwykły" silnik benzynowy czy Diesla?. Czy ktoś to policzył!? Bo coś mi się wydaje, że suma summarum elektromobilnośc to większe szkody ekologiczne niż pożytek. Ponieważ samochody sa niezawodne i właściwie od 20 lat zmienia się tylko elektronika w nich, więc można jeździć długo tym samym samochodem - cały ten szum wytwarzają koncerny samochodowe - by wymusić szybszą wymianę samochodów na niby ekologiczne....