Współczesne targi są multimedialnym instrumentem komunikowania się wszystkich ze wszystkimi na rynku. Oferując dostęp do skoncentrowanej w jednym miejscu i czasie informacji gospodarczej, niezbędnej dla uczestników danego rynku, służą demonstrowaniu obecności firmy na rynku, prezentacji nowych produktów, podtrzymaniu dotychczasowych kontaktów oraz pozyskaniu nowych klientów, wymianie informacji, kreowaniu wizerunku firmy, wzrostowi znajomości produktów, zawieraniu umów, a także wpływaniu na decyzje klientów. Dzięki tym właśnie cechom, targi zajmują się obsługą wszystkich obszarów biznesu – od planowania, poprzez produkcję, aż po sprzedaż.

Targi rozwijają się dynamicznie na całym świecie, zwłaszcza w Unii Europejskiej, ale także w Europie Środkowej czy na Dalekim Wschodzie. Ostatnio targi przeżywają prawdziwy rozkwit w Stanach Zjednoczonych, co warte jest szczególnego podkreślenia. Nadspodziewanie szybko rośnie tam przekonanie do zalet targów, które dotychczas nie były w USA tak popularne. Najlepszym przykładem wykorzystywania targów jest gospodarka Niemiec – u podstaw jej dzisiejszej kondycji leży m.in. żywiołowy rozwój targów w latach pięćdziesiątych oraz ich ciągła mocna pozycja [Fot. 1. Poleko 2001. Targi to możliwość osobistego kontaktu z producentami, dystrybutorami, dostawcami i użytkownikami wystawianych towarów]

Wykup dostęp do płatnych treści Portalu Komunalnego!

Chcesz mieć dostęp do materiałów Portalu Komunalnego Plus?