W kolorze błękitu
Przelewy, zakupy, a nawet rozmowy z przyjaciółmi prowadzone za pośrednictwem Internetu wypierają powoli tradycyjne formy kontaktu. Do branży wod-kan również wielkimi krokami wkracza powszechna informatyzacja. Na stronach przedsiębiorstw wodociągowo-kanalizacyjnych pojawiają się coraz nowsze i bardziej zaawansowane narzędzia usprawniające bezosobowe kontakty z klientami.
W poprzedniej części cyklu WOD-KAN-NET analizie poddano witryny przedsiębiorstw działających w największych miastach Polski – Warszawie, Krakowie i Łodzi. Teraz przyszła kolej na Poznań, Wrocław oraz Gdańsk. Strony internetowe przedsiębiorstw wod-kan działających na obszarze tych miast są utrzymane w niebieskiej tonacji, co przywołuje pozytywne skojarzenia z czystą wodą. Jednak oprócz wspólnej kolorystyki, witryny łączy podobny układ zakładek i oczywiście tematyka. Nieodłącznym elementem każdego z przeanalizowanych serwisów są informacje ogólne o firmie, dane teleadresowe, wiadomości o przetargach i inwestycjach, oferty pracy, a także aktualne wydarzenia z życia firmy. Cechą wspólną są także ważne z punktu widzenia odbiorców informacje o planowanych przerwach w dostawie wody. Jednak mimo wielu podobieństw, można dostrzec także sporo różnic. Aby nie zbłądzić w rozległej sieci informacji, podajemy kilka nawigacyjnych wskazówek.
Wodna sieć