Gdy gmina nie rozstrzygnie przetargu?
Od 1 lipca br. powinien zacząć funkcjonować nowy system odbierania odpadów komunalnych od mieszkańców, będący efektem rozwiązań wynikających ze zmiany Ustawy z 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (u.c.p.g.). Niestety, w praktyce nie jest to takie oczywiste i ? jak wynika z informacji medialnych ? wiele samorządów nie wyłoniło w trybie przetargowym podmiotów mających świadczyć usługi w zakresie odbierania od mieszkańców odpadów komunalnych.
Te ostatnie muszą być jednak odbierane w celu wyeliminowania zagrożeń dla środowiska i społeczeństwa. W związku z tym należy się zastanowić, co zrobić w sytuacji, w której dotychczasowe umowy na odbieranie odpadów przestaną obowiązywać, a nowe podmioty, świadczące usługi w tym zakresie, nie zostały jeszcze wyłonione.
Wysoki poziom abstrakcji
Ponieważ odpady komunalne są wytwarzane w sposób ciągły i niemożność ich szybkiego unieszkodliwienia mogłaby generować poważne zagrożenia zdrowotne i sanitarne dla ludności, w art. 6s ustawy zapisano, że ?W przypadku, gdy gmina nie realizuje obowiązku odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, właściciel nieruchomości jest obowiązany do przekazania odpadów komunalnych, na koszt gminy, podmiotowi odbierającemu odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, wpisanemu do rejestru działalności regulowanej, o którym mowa w art. 9b ust. 2?. Przytoczone rozwiązanie będzie znajdowało więc zastosow...