Reklama

AD1A PTAK GARDEN WARSAW EXPO [19.11-19.12.24]

Młodzież chce propagować OZE

Młodzież chce propagować OZE
17.02.2023, o godz. 8:12
czas czytania: około 3 minut
0

Europa od dłuższego czasu zmaga się z kryzysem energetycznym. Wśród rozwiązań, które mogą pomóc często pojawia się tematyka energii odnawialnej i energetyki jądrowej. Według badań CBOS z 2022 r., poparcie wśród Polaków dotyczące tego ostatniego źródła energii wzrosło aż 75 proc. Organizatorzy olimpiady projektów społecznych „Zwolnieni z Teorii” zauważają zainteresowanie odnawialnymi źródłami energii wśród młodzieży. W ramach programu „Energia w nauce” młodzi ludzie realizują akcje edukacyjne dla najmłodszych oraz publikują materiały w mediach społecznościowych.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

ad1a regionalne Radomsko [31.10 – 2.12.2024]

Młodzież startująca w olimpiadzie “Zwolnieni z teorii” chce, aby Polacy wiedzieli, czym jest OZE i jakie korzyści dla portfela i planety płyną z tego rozwiązania. Młodzi edukują społeczeństwo, zaczynając od najmłodszych, aby następne pokolenia miały wiedzę w zakresie energii oraz jej oszczędzania. Przykładem takiego działania jest zespół z II Liceum Ogólnokształcącego im. Krzysztofa Baczyńskiego z Konina, autorzy projektu „oEnergii”, którzy postawili sobie za cel kształtowanie w społeczeństwie właściwych postaw związanych z oszczędzaniem energii i energetyką.

oEnergii

– Od dawna chcieliśmy działać w zakresie edukacji związanej z energooszczędnością, energetyką oraz klimatem, dlatego, gdy dowiedzieliśmy się na lekcji o programie „Energia w nauce”, szybko zdecydowaliśmy, że chcemy brać w nim udział. Nie mieliśmy żadnych problemów z zebraniem grupy chętnych 10 osób, by wspólnie działać – powiedział Jakub Maciejewski, lider projektu „oEnergii”.

Zespół „oEnergii” ma już za sobą pierwsze doświadczenia: przeprowadzenie „Energo-tygodnia” we własnym liceum, współpracę z Młodzieżową Radą Miasta Konina oraz kampanię promocyjno-edukacyjną w mediach społecznościowych. Planuje także zorganizować debatę oksfordzką dla mieszkańców Konina na temat związany z zielonymi źródłami energii, przeprowadzić zajęcia edukacyjne dla uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych, uruchomić stronę internetową z dostępną bazą wiedzy oraz kalkulatorem dotyczącym oszczędzania energii.

Napędzani Zieloną Energią

Podobny cel ma zespół „Napędzani Zieloną Energią”, który tworzy 10 osób z XI Liceum Ogólnokształcącego im. Rotmistrza Witolda Pileckiego w Białymstoku. Autorzy podkreślają, że każde działanie ma znaczenie i może wpływać na ocieplenie klimatu. – Stawiamy sobie za cel realizację projektu, który pomoże zrozumieć problematykę zmian zachodzących na Ziemi oraz promuje nauki ścisłe. Chcemy poruszać tematykę zmian klimatu, anomalii pogodowych i przerw w dostawach surowców. Przede wszystkim pragniemy jednak zaprezentować, jak w przyjemny i prosty sposób oszczędzać energię i dbać o planetę. Opracowaliśmy już artykuł pn. “Jak włodarze dużych miast minimalizują zmiany klimatu”, który opublikowaliśmy na naszym Facebooku. Planujemy też organizację warsztatów o energii przyszłości, oszczędności i naukach ścisłych – twierdzi Kornel Janiel, lider projektu.

Zwolnieni z Teorii otrzymują pomoc

Działanie dla społeczeństwa nie wiąże się tylko ze zmianami najbliższego otoczenia. Pokazanie chęci robienia czegoś dobrego oraz sumienne realizowanie projektów pomaga w dłuższej perspektywie planecie i im samym. Zaangażowani młodzi to przyszli, świadomi pracownicy i konsumenci. Zauważa to Enea, jeden z największych koncernów energetycznych w Polsce i wieloletni partner Olimpiady Zwolnieni z Teorii. W tym roku Enea objęła patronatem tematy związane z energią oraz naukami ścisłymi.

– W naszej firmie wspieramy edukację dzieci oraz młodzieży w wielu projektach, również w obszarze promocji nauk ścisłych. Chcemy, by świadomość społeczeństwa o rodzajach energii rosła. Realizowanie przez młodzież własnych projektów społecznych daje szansę na rozwój i pracę na rzecz lepszego jutra – zaznacza Artur Murawski, dyrektor Departamentu Sponsoringu, Promocji i Zarządzania Marką w Enei.

Udostępnij ten artykuł:

Reklama

ABRYS new [webinaria od 13.06.23]_AD1a

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

ad2 odpady budowlane [04.11-03.12.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Energia i recykling
css.php
Copyright © 2024